PanzerHans Startet 28.Oktober.2021 Link til dette innlegget Startet 28.Oktober.2021 Forsøker å få orden på styreposisjon ved å få instrumenteringen opp på et NMEA2000 nettverk. Har funnet Actisense sin EMU-1 som jeg har lest litt om. Men, båten har 2 stk Kad43, og det står at EMU-1 bare kan vise data fra dobbeltinstallasjon, dersom instrumentene har samme strømkilde. Er det noen som har erfaring med EMU-1 og to maskiner, som kan dele litt praktisk oppsett rundt dette? EMU-1 er jo ganske dyr, så greit å vite om jeg slipper unna med 5.500 eller om jeg må ut med det dobbelte, før jeg tar steget ut her. https://actisense.com/knowledge-base/nmea-2000/emu-1-nmea-2000-engine-monitoring-unit/configuring-the-emu-1-with-more-than-1-engine/ Sitér dette innlegget Link to post
PanzerHans Svart 29.Oktober.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2021 Med fare for å svare bare meg selv, så har jeg besluttet å heller gå for Albacombi: https://www.albacombi.com/. Ser jeg spare et par tusenlapper (slipper USB gatewayen for diagnose og kalibrering) på den, samt det virker å være akkurat det jeg bøver så lenge begge maskinene sin instrumentering har samme jord (slik jeg forstår det). Sitér dette innlegget Link to post
presenningen82 Svart 29.Oktober.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2021 Hadde tenkt å kjøpe Actisense EMU-1 i høst, så takker for tipset om alternativ. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.