Jump to content

Edit History

Volvomekanikeren

Volvomekanikeren

Hei! 
Har nettopp kjøpt meg en Fjord Selcruiser 27 med noe skader + ett gjennomgående hull i kjølen.


Det er ikke tilkomst til skaden fra innsiden. 
Har sparklet hullet med epoxysparkel og støpt 3 lag med glassfibervev. Har ikke bilde fra etter støping, men har støpt omtrent over hele området hvor jeg har slipt ned til glassfiberen.

 

Så til spørsmålet, bør jeg ha top-coat over, eller er det godt nok å bare prime over? Kan jeg prime over reparasjonen og utover gamal bunnsmøring, eller må bunnstoff fjernes slik at ny og gammal primer overlappes? 
D3F515FC-89EC-4439-920A-BBCFBB6AF089.jpeg.b80a071985f49bcacdc42ece81636b33.jpeg

6AC1FE32-2933-441F-BE47-C3DA6B49D0A3.jpeg.fcfaf52b5ab74b8b2ca8627a05528082.jpeg

Volvomekanikeren

Volvomekanikeren

Hei! 
Har nettopp kjøpt meg en Fjord Selcruiser 27 med noe skader + 1 gjennomgående hull i kjølen.


Det er ikke tilkomst til skaden fra innsiden. 
Har sparklet hullet med epoxysparkel og støpt 3 lag med glassfibervev. Har ikke bilde fra etter støping, men har støpt omtrent over hele området hvor jeg har slipt ned til glassfiberen.

 

Så til spørsmålet, bør jeg ha top-coat over, eller er det godt nok å bare prime over? Kan jeg prime over reparasjonen og utover gamal bunnsmøring, eller må bunnsmøring fjernes slik at ny og gammal primer overlappes? 
D3F515FC-89EC-4439-920A-BBCFBB6AF089.jpeg.b80a071985f49bcacdc42ece81636b33.jpeg

6AC1FE32-2933-441F-BE47-C3DA6B49D0A3.jpeg.fcfaf52b5ab74b8b2ca8627a05528082.jpeg



×
×
  • Create New...