Volvomekanikeren Startet 29.Oktober.2021 Del på Facebook Startet 29.Oktober.2021 (redigert) Hei! Har nettopp kjøpt meg en Fjord Selcruiser 27 med noe skader + ett gjennomgående hull i kjølen. Det er ikke tilkomst til skaden fra innsiden. Har sparklet hullet med epoxysparkel og støpt 3 lag med glassfibervev. Har ikke bilde fra etter støping, men har støpt omtrent over hele området hvor jeg har slipt ned til glassfiberen. Så til spørsmålet, bør jeg ha top-coat over, eller er det godt nok å bare prime over? Kan jeg prime over reparasjonen og utover gamal bunnsmøring, eller må bunnstoff fjernes slik at ny og gammal primer overlappes? Redigert 29.Oktober.2021 av Volvomekanikeren (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
alf-inge Svart 29.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2021 Det holder med epoxyprimer, den er tettere enn gelcoat. Du bør skrape bort bunnstoffet og ned til primer noen cm ytenfor området du har slipt, slik at du får overlapp mot gammel primer. Det funker dårlig å prime utenpå gammelt bunnstoff. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.