tom Cognac
Ankriel skrev 55 minutter siden:Skal du få dette fint er det nok bare å skifte platen, ser vell kurant ut det. Skal du prøve å få dette fint ville jeg forsøkt med børste og rødsprit, ved pussing vi det gå hull på fineren før dette er borte.
Å bytte plata kan bli noe vanskelig fordi det er fremre del av en hel konsoll (en på hver side: styrbord og babord), jeg er ikke møbelsnekker og har heller ikke verktøy til sånt arbeide. Men å pusse med børste og rødsprit kan godt være verd et forsøk Jeg er egentlig forberedt på at det vil gå hull på det ytterste laget (teaken) i fineren, men tenker at: Hva med å legge på et (eller flere) lag med teakbeis (beis med teakfarge/pigment iblandet) og så lakkere med en god lakk over! Vil ikke synlige "hull" i teakfinerlaget da bli bort i mot "usynlige? At det kanskje blir en liten "bulk" i plata synes jeg ikke gjør noe - jeg snakker her om en båt fra 1986 som nok ikke har fått det beste stellet før jeg kjøpte den i august 2019.
Men jeg tar i mot alle råd og tips til hvordan få dette til å se noe bedre ut med stor takk!