tom Cognac
Grand Banks jr skrev 50 minutter siden:Jeg brukte Duxola, men dette er jo da i 2009, og siden det mener jeg de måtte ta bort ett eller flere av virkestoffene. Jeg vet ikke hvilken malings- og lakkfjerner som i dag er effektiv.
Jeg anbefaler å teste ut metoden på et lite synlig sted først, slik at du får litt erfaring i hvordan metoden vil fungere i ditt konkrete tilfelle.
For noen måneder siden var jeg innom butikken Fargeriket for å høre om de hadde noe som kunne fjerne rester av kontaktlim fra skrogsidene etter at jeg hadde fjernet skrogkledningen. Der ble jeg anbefalt å kjøpe "Duxola Malingfjerner - Power Gel" (som visstnok også skulle fjerne bunnstoff)! Prøvene med å fjerne restene av kontaktlimet gikk i dass. Det eneste som funkerte der er vinkelsliper med grovrengjører (og masse jobb, støv etc - brukte maske og briller ). Men så kom jeg til å tenke nå på at jeg hadde jo kjøpt en burk med malingsfjerner og fant den fram. Det er en del igjen på burken. Morsomt at det er samme merke du brukte / du anbefaler. Jeg skal forsøke meg litt i morgen og kommer med en tilbakemelding om hvordan det har gått. Jeg satser på at det virker - jeg er ved godt mot