Trondken Startet 29.Oktober.2021 Del på Facebook Startet 29.Oktober.2021 Hei, Hadde høstservice idag. Kjørte den 10 min i ferskvann før oljeskift, giroljeskift og oljefilterskift. Skulle kjøre den litt i dunk med frostvæske. Fylte opp til over hele vanninntaket - trodde jeg. Startet, null kontrollstråle. Skrudde av etter 10-15sek. Etter å ha fylt enda mer vann i dunken kom strålen som normalt ved neste forsøk. Tåler impelleren 15sek delvis nedsenket, men uten strålen? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2021 Hva er poenget med frostvæske til en påhenger? Det renner uansett ut igjen etter stans. Og det lille belegget som er igjen gir ingen påviselig effekt på korrosjon. Når det er sagt, 15 sekund uten kjøling bør den tåle. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Trondken Svart 29.Oktober.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Oktober.2021 Var mest siden jeg hadde det tilgjengelig, og istedenfor "konserveringsspray" osv. Får satse på at det holder. Strålen var iallfall som før... Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 29.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2021 Har sikkert vært vann opp til impelleren. Kan gjerne gå en stund, før vannet kommer helt opp og ut av kontrollstråle hullet. Ville tatt dette helt med ro. Sitér dette innlegget Link to post
Luske_Ludvig Svart 29.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2021 Anbefaler ikke frostvæske da alkohol kan få noen gummityper til å sprikke Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 29.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2021 Ettersom noen større båter som har påhengsmotor på livbåt/mobbåt starter disse før dem settes i vannet, og at det gjøres slik under øvelser, så tror jeg nok det går fint om vi også gjøre det en gang iblant :) Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 30.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2021 Luske_Ludvig skrev for 10 timer siden: Anbefaler ikke frostvæske da alkohol kan få noen gummityper til å sprikke Denne er jeg nysgjerrig på. Innenbords motorer konserverer jo sjøvannssiden med frostvæske. Elektriske toaletter konserveres med frostvæske. Hvilken gummitype tåler ikke frostvæske? Og finnes det impellere av slik type gummi? Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 30.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2021 Er ikke alkohol i frostvæske, derimot i bensin. De færreste litt eldre utenbordsmotorer er bygd for dette men bør kjøres på 98 oktan. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 30.Oktober.2021 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2021 Mener dere spylervæske? Der er jo etanol/isopropanol nevnt? Sitér dette innlegget Link to post
Trondken Svart 30.Oktober.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2021 Timmeeh skrev for 2 timer siden: Mener dere spylervæske? Der er jo etanol/isopropanol nevnt? Nei, frostvæske. https://www.biltema.no/bilpleie/tilsetningsmidler/frostvaske/frostvaske-konsentrert-2000044693 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.