Jump to content

Edit History

Komodo

Komodo

Etter min mening er det helt høl i hue at produsentene tar så lett på overflatebehandling som dette. Det er sikkert ikke noen galt med lakken, men det er jo relativt innlysende at grunnarbeidet er for dårlig. 

RTE skrev On 30.10.2021 at 16.47:

Kikket på garantien og de har en «begrenset garanti» mot korrosjon. Slik jeg leser det gjelder den bare hvis det går på funksjon, og ikke hvis det er kosmetisk. Da kommer det vel an på om lakken har en funksjon eller bare er til pynt.

Hvis du hadde kjøpt deg en ny bil og lakken flasset av på dørene og panseret etter ett år, hadde du da godtatt det dersom forhandleren mente på at det ikke har noe å si for bilens funksjon? 

Lakken har jo også en teknisk funksjon, og det er at komponenter av aluminium og karbonstål ikke skal korrodere. Dette er slett kvalitet som vi forbrukere ikke burde finne oss i. Om noen produsenter er bedre enn andre vet jeg ikke. Jeg har ikke disse problemene på min Mercury (2014 mod), men den er montert slik at hele motoren står tørt når den er tiltet opp. 

Komodo

Komodo

Etter min mening er det helt høl i hue at produsentene tar så lett på overflatebehandling som dette. Det er sikkert ikke noen galt med lakken, men det er jo relativt innlysende at grunnarbeidet er for dårlig. 

RTE skrev On 30.10.2021 at 16.47:

Kikket på garantien og de har en «begrenset garanti» mot korrosjon. Slik jeg leser det gjelder den bare hvis det går på funksjon, og ikke hvis det er kosmetisk. Da kommer det vel an på om lakken har en funksjon eller bare er til pynt.

Hvis du hadde kjøpt deg en ny bil og lakken flasset av på dørene og panseret etter ett år, hadde du da godtatt det dersom forhandleren mente på at det ikke har noe å si for bilens funksjon? 

Lakken har jo også en teknisk funksjon, og det er at komponenter av aluminium og karbonstål ikke skal korrodere. 

• Create New...