Jump to content

Edit History

jerognal

jerognal

ivar skrev On 2.11.2021 at 9.22:

Yamaha er ikke alltid så mye bedre, stort sett fornuftige materialvalg - men så må de alltids putte inn noen biter "gørrjern" her og der..   

Ja nå er min F50 en 2000 mod. Nå først tok jeg og byttet tiltmotor pga rust. Den virket godt enda. Altså holdt den greit i 20 år. Mercury har hatt store problemer med galvanisk korrosjon tidligere. Yamaha-blokk og topp av egen produksjon av helt annen legering. Skulle da tenke seg at de har oppdaget galvanisk tæring etter hvert..... men neida.

Jada har hatt en Yamaha tidligere som var tæret. Men der hadde tidligere eier totalt glemt hva sink-anoder er til for. Min nåværende F50 har null tæring. Den har vært godt vedlikeholdt.

Kanskje er eg litt forutinntatt men en ting er sikkert: Mercury skal eg aldri eie......

jerognal

jerognal

ivar skrev On 2.11.2021 at 9.22:

Yamaha er ikke alltid så mye bedre, stort sett fornuftige materialvalg - men så må de alltids putte inn noen biter "gørrjern" her og der..   

Ja nå er min F50 en 2000 mod. Nå først tok jeg og byttet tiltmotor pga rust. Den virket godt enda. Altså holdt den greit i 20 år. Mercury har hatt store problemer med galvanisk korrosjon tidligere. Yamaha-blokk og topp ev egen produksjon av helt annen legering. Skulle da tenke seg at de har oppdaget galvanisk tæring etter hvert..... men neida.

Jada har hatt en Yamaha tidligere som var tæret. Men der hadde tidligere eier totalt glemt hva sink-anoder er til for. Min nåværende F50 har null tæring. Den har vært godt vedlikeholdt.

Kanskje er eg litt forutinntatt men en ting er sikkert: Mercury skal eg aldri eie......

• Create New...