Jump to content

Edit History

Sebaldus

Sebaldus

Har gjort det omtrent slik som Magnuje 3 skriver i min båt. Beholdt original start- og forbruksbank men koblet en dcdc lader mellom den originale forbruksbanken og den nye lithiumbanken.

Original forbruksbank driver nå hekktrhuster og vinsj samt lader lithiumbanken (når motoren går). Baugpropell går på start (som den har gjort siden båten var ny). Alt forbruk er koblet til lithiumbanken.

Har fungert veldig greit hos meg så langt selv om det blir litt ekstra vekt og ikke all verdens ladehastighet for motor. Skulle BMS ta kvelden midt i ferien kan jeg alltids koble inn igjen originalbanken nokså enkelt. 

(Yanmar 4LHA-motor med orginal dynamo, Votronic dcdc lader og skanbatt batterier).

Sebaldus

Sebaldus

Har gjort det omtrent slik som Magnuje 3 skriver i min båt. Beholdt original start- og forbruksbank men koblet en dcdc lader mellom den originale forbruksbanken og den nye lithiumbanken. Original forbruksbank driver nå hekktrhuster og vinsj samt lader lithiumbanken. Baugpropell går på start (som den har gjort siden båten var ny). Alt forbruk er koblet til lithiumbanken.

Har fungert veldig greit hos meg så langt selv om det blir litt ekstra vekt og ikke all verdens ladehastighet for motor. Skulle BMS ta kvelden mitt i ferien kan jeg alltids koble inn igjen originalbanken nokså enkelt. 

(Yanmar 4LHA-motor med orginal dynamo, Votronic dcdc lader og skanbatt batterier).

• Create New...