Hulda Svart 8.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2022 Det holder så lenge vi lever. Hadde kanskje brukt en dag ekstra og lagt på fire lag primer. Link to post
Lars H. Svart 8.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2022 (redigert) Det jeg egentlig lurte på var om det var lurt å legge på neste lag 2-komp epoxy innen en viss tid, altså før det første strøket var helt hardt/herdet. Redigert 8.Mars.2022 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Jernbåten Svart 8.Mars.2022 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2022 Neida, bare å følge bruksanvisningen. Poenget er uansett at løsemidler må dampe vekk før neste lag. Link to post
Lars H. Svart 13.Mars.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2022 Så har flapsene fått første strøk epoxy. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Thomas_h Svart 10.August.2024 Link til dette innlegget Svart 10.August.2024 Hei folkens, Jeg holder på med noe aluminiums-behandling av en skapdør (skal helst ikke under vann) men fikk litt problemer. Da leiter jeg altid etter ekspertisen på forumet, og fant denne tråden. ? 1. Jeg fjernet malingen med en mild malingsfjerner. Pusset med div pussepapir helt ned til 400. (Kanskje første feil, da jeg ser det brukes 60 her). 2. Så vasket jeg med mye aceton, og hånterer bare med hansker for ikke få fett fra fingrene på døren. 3. Lakker over med Hagmans Etch primer. Fulgte oppskrift. 4. Dagen etterpå flaker ALT av som det skulle vært silkepapir. Hva gjorde jeg feil? (Ps!! Den WD-40 flasken er ikke brukt på overflaten) Link to post
cosmic Svart 11.August.2024 Link til dette innlegget Svart 11.August.2024 Hei. Jeg har fått grunning for alu av lakkerer på karosseripåbygg.verksted tidligere. Han blandet til meg i et glass.2 komp. Så ut som tynn sennep. Brukte dette på undervannshus og stammer på påhengs. Motorer ble som nye. Ingen flassing,hverken lakk,eller grunning. De er vant til å lakke store aluskap på lastebiler,og vet nok hva som funker. Kanskje kjenner du noen du kan spørre? Måtte få ny hver gang jeg trengte. Kunne ikke lagres når den var blandet. Penslet på. Veldig tyntflytende,så ble glatt og fint. Var ikke akkurat dette du spurte om,men kanskje det kan være veien og gå? Link to post
Thomas_h Svart 11.August.2024 Link til dette innlegget Svart 11.August.2024 cosmic skrev 30 minutter siden: Var ikke akkurat dette du spurte om,men kanskje det kan være veien og gå? Takke for svar. Jeg var faktsik innom lakkspesialistene her før jeg skulle begynne, men de solgte ikke til private. Men hadde jeg kjent noen hadde det nok vært veien å gå. Denne etse grunningen skulle være god for alu, men jeg gjorde nok noe feil. Jeg gjorde hele prosessen igjen, og da hang det veldig bra. Testet med å pusse vekk, og ingen ting løsnet. Ting jeg kan ha gjort feil første gang; - for kald grunning og plater. - for dårlig vask med aceton - for høy luftfuktighet i rommet jeg lakket i? Det var stort sett bare disse parametrene jeg endret til gang 2, men nå er ok. Link to post
Lars H. Svart 11.August.2024 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2024 Slik tyntflytende supereffektiv 2-komp etch primer brukte jeg for 30 år siden (International?), men den ble forbudt for vanlige folk for lenge siden. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn