Jump to content

Yamarin 65 vann i bensin tank

Jarle båt

Recommended Posts

Har tappet av mye vann fra bensin vannutskiller i sommer, sikkert 1dl for hver gang jeg har brukt båten. Mener dette er for mye til at det kan være kondens. Lurer på om det kan være regnvann som kommer ned i lufte stussen på ett eller annet vis. Noen andre som har hatt problemer med det samme? Båten er vel 6 år gammel, motor 150hk Yamaha.

Jarle Hollevik

• 2 måneder senere...

Har slitt med bann og grums på tanken jeg også! sjekka tilfeldigvis tanklokket og der var pakningen delt i to! Prøvde å rense tank med vakuumsuger og trodde problemet var løst..Det var det desverre ikke.. har hatt mild sakt et helvete de to siste sessongene. bytta masse deler. Nå har jeg snakka med et firma som renser tanker som skal hjelpe meg til våren

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

• 5 måneder senere...

Hei, o-ring i tank lokk ser hel ut. 

Lurer nå på om det er tank lufte gjennomføringen som er synderen. Hørte en annen sa at gjennomføringen i hans båt hadde vridd seg, slik at regnvann kom inn den veien. Skal sjekke i kveld.

Tenkte også på om det kan komme mye regnvann ned fra kalesjen mot tanklokket og komme inn under luken som ligger over lokket, ved kradftige regn skyll. Tenkte å sette på en gummilist på bakre del av luken, slik at jeg leder regnvann bort fra tank lokket, ved mye nedbør. Ikke altid lett å være båt eier..

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...