Lunte Startet 6.November.2021 Link til dette innlegget Startet 6.November.2021 Noken som kjenner fargekoden til Fjord 880 1983 i i blå fargen? på forhånd tak. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 6.November.2021 Link til dette innlegget Svart 6.November.2021 Om du googler fargekode fjord 880 så finner en tråd på Båtplassen fra 2010. Enkelt idag.... Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 6.November.2021 Link til dette innlegget Svart 6.November.2021 Her får du gratis fargekart: https://www.dycas.no/content/32-fargekart Jeg brukte det på båten min og fant riktig farge (brukte også lakk herfra, meget godt fornøyd med resultatet) Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
finnmarken Svart 7.November.2021 Link til dette innlegget Svart 7.November.2021 Den blå fargen er ikke original, men lakkert på i ettertid. Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 7.November.2021 Link til dette innlegget Svart 7.November.2021 finnmarken skrev 1 time siden: Den blå fargen er ikke original, men lakkert på i ettertid. Jeg mener at Fjord opererte med flere farger etter hvert. Som på min Fjord 24 Weekender var stripen en bæsjebrun (med islett av grønt) farge, jeg vet at Fjord brukte denne fargen på mange av siene båter på rundt '80-tallet, deretter hadde de farger som grå, blå og også båter uten fargestripe. Det var nok mye forskjellig. Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
tom Cognac Svart 17.November.2021 Link til dette innlegget Svart 17.November.2021 Lunte skrev On 6.11.2021 at 22.05: Noken som kjenner fargekoden til Fjord 880 1983 i i blå fargen? Prøv med en fargekode som heter: RAL 5010 gentian blue Fant fargen på fargekartet til DE IJSSEL https://www.dycas.no/content/32-fargekart Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
M/S AIOLOS Svart 20.November.2021 Link til dette innlegget Svart 20.November.2021 Synes det er en fin farge, særlig fordi jeg har en fin blåfarge på min enes 25 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.