Jump to content

Ibiza bruker gelcoat eller lakk?

joelle

Recommended Posts

Jeg er en meget fornøyd eier av en Ibiza 20 Touring.

Dette er en 2000 modell, som jeg kjøpte å har lagt ned både mye penger å tid for at få den opp i strøken standard.

Som med dem fleste litt eldre båter så er det litt riper her og der. Når du har blått skrog så synes disse ekstra godt.

Kom i kontakt med en flink fyr som driver profesjonelt med glassfiber / gelcoat skader, å vi ble enig om en pris der han vill ta seg av alt av riper.

Fikk bestilt riktig gelcoat fra Siddis plast, å på fredagen skulle det hele utbedres. 

Til min forbauselse så sier reparatøren at den blå stripa er lakkert og ikke gelcoat. Han viste meg gjennom å ta litt aceton på en fille. Gnikket litt på en av ripene. Å jo da. Filla fikk blått i seg.

Dette er naturligvis ikke noen krise, men ble som sagt forbauset. Noen som vet noe om dette?

Det kan vel være en original hvit båt som senere ble levert med blå stripe? Så har noen valgt å lakke båten sin?

Jeg kan ikke tenke meg at Ibiza ville ha lakkert med en enkomponent lakk hvis det var gjort fra fabrikk. Må vel være enkomponent for at aceton skal løse den opp?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...