Jump to content

Edit History

Ronald

Ronald

Har en som ser helt lik ut, husker ikke i farta om den var fra Clas Ohlson eller Jula, kjøpt inn for mange år siden.

Jeg bruker min i et lite og isolert rom, dvs. ei kasse på ca 0,7 x 0,7 x 0,6m som inneholder ei trykkvannspumpe til vintervann på hytta. Ovnen ligger i bunnen (kaldest der, selvsagt), og selv med bryteren på minimum blir det 15-20 grader høyere opp (jeg har temp.føler ca midt i).

Kanskje ikke allverden til hjelp svaret mitt over. Min erfaring er dog at absolutt minimum er mer enn nok, med mindre du har stort rom. Disse kalles jo nettopp frostvakt, og slår dermed - også på minimum - inn i god(?) tid før frosten kommer. Og er den plassert lavt, som hos meg, får du ytterligere margin. Jeg vil tippe at plassering høyt/lavt betyr mer enn om termostaten slår inn på 2 eller 7 grader....

Ronald

Ronald

Har en som ser helt lik ut, husker ikke i farta om den var fra Clas Ohlson eller Jula, kjøpt inn for mange år siden.

Jeg bruker min i et lite og isolert rom, dvs. ei kasse på ca 0,7 x 0,7 x 0,6m som inneholder ei trykkvannspumpe til vintervann på hytta. Ovnen ligger i bunnen (kaldest der, selvsagt), og selv med bryteren på minimum blir det 15-20 grader høyere opp (jeg har temp.føler ca midt i).

Kanskje ikke allverden til hjelp svaret mitt over. Min erfaring er dog at absolutt minimum er mer enn nok, med mindre du har stort rom. Disse kalles jo nettopp frostvakt, so slår dermed - også på minimum - inn i god(?) tid før frosten kommer. Og er den plassert lavt, som hos meg, får du ytterligere margin. Jeg vil tippe at plassering høyt/lavt betyr mer enn om termostaten slår inn på 2 eller 7 grader....

• Create New...