tilplan Startet 11.November.2021 Link til dette innlegget Startet 11.November.2021 Jeg sliter med å få ut den gamle styrewiren fordi det ser ut til å være en horisontal plate innstøpt i siden på båten. Styrewiren går gjennom denne i et lite og utilgjengelig hull. Har markert med blått plassering av platen og også ringet inn der wiren stopper i hullet. Ser for meg at styringen er montert på fabrikk før innerliner og skrog ble montert sammen. Å dele båten igjen hadde jo vært spennende, men er en unødvendig stor jobb for å bytte styring. Er det andre som har erfaring med tilsvarende problem? Ser for meg at det enkleste er å lage hull og montere inspeksjonsluke for å kunne få inn en hånd. Drar med et tau for å trekke ny wire tilbake samme vei. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 12.November.2021 Link til dette innlegget Svart 12.November.2021 alltid greit å kunne komme til over alt det går wire og ledninger, så sette inn en liten vanntett inspeksjonsluke høres ut som veien å gå. :) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
ivar Svart 12.November.2021 Link til dette innlegget Svart 12.November.2021 Jeg dro ut styrekabelen uten tanke for for hvordan jeg skulle få den på plass igjen på min Bella 440R - det var eh, lærerikt kan man si Fikk den på plass igjen etter mange timer med saftig bannskap og en elektriker-trekkefjær , liggende med overkroppen tredd godt nedi tankrommet Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
tilplan Svart 14.November.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2021 Da tok jeg med 105 mm hullsag fra hytta, så nå blir det snart hull. Selvfølgelig ser det ut til at minste inspeksjonsluka skal ha 115 mm hull, og både stikksaga og bajonettsaga ligger igjen på hytta. Trenger ikke luka for å bytte wiren, så utvidelse av hullet får jeg heller løse senere. Satser på at det går greit å få wire ut og ny på plass med et hull i underkant av plata wiren går gjennom. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.