Jump to content

Edit History

Mastiff

Mastiff

Mange greie og fornuftige teorier, men som jeg skrev i den første meldingen, er dette noe som plutselig har oppstått. Jeg har ikke hatt problemer med det i det hele tatt fra juni (trodde det var mai, men det var rundt niende juni) til for noen uker siden, og jeg har kjørt både med minst like mye last foran og i større bølger enn nå. Så motoren er ikke høyere oppe enn i vår, i sommer og tidligere  i høst, og jeg har ingen tro på at den er for høyt oppe, se vedlagte bilde. Kavitasjonsplata er nøyaktig på linje med bunnen på båten. Jeg hevet motoren to hakk i fjor høst for å få den opp dit, og jeg har vært ute i ganske mye morsomt vær i året som har gått siden da, uten at det har vært noen problemer med at den trekker luft. Jeg har også kjørt på alle slags turtall, men nå funker det bare ikke å gi full gass. Og som sagt er motoren alltid tiltet helt ned. Så jeg har nok mest tro på at gummien har fått en omgang juling da den ble stoppet av de store mengdene med sjøgress, jeg trodde bare ikke at alupropeller har gummi. Så mye visste jeg...

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Mastiff

Mastiff

Mange greie og fornuftige teorier, men som jeg skrev i den første meldingen, er dette noe som plutselig har oppstått. Jeg har ikke hatt problemer med det i det hele tatt fra juni (trodde det var mai, men det var rundt niende juni) til for noen uker siden, og jeg har kjørt både med minst like mye last foran og i større bølger enn nå. Så motoren er ikke høyere oppe enn i vår, i sommer og tidligere  i høst, og jeg har ingen tro på at den er for høyt oppe, se vedlagte bilde. Jeg hevet motoren et par hakk i fjor høst, og jeg har vært ute i ganske mye morsomt vær siden da, uten at det har vært noen problemer med at den trekker luft. Og som sagt er alltid tiltet helt ned. Så jeg har nok mest tro på at gummien har fått en omgang juling da den ble stoppet av de store mengdene med sjøgress, jeg trodde bare ikke at alupropeller har gummi. Så mye visste jeg...

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

• Create New...