Jump to content

Edit History

steib

steib

Dette har vært oppe flere ganger før, og jeg har lest en god del her inne. Jeg spør likevel, blir ikke helt klok på dette. Mekaniker som akkurat har tatt service på mine D6 anbefaler demontering av kjølere, da det angivelig var mye synlig saltavleiringer på motoren(e). Ved egen besiktigelse i dag kan jeg ikke selv se dette, se vedlagte bilder av side, topp og endelokk i bakkant (det som ligger på toppen er vel «bøss»?

 

Motorene har ingen tegn til problemer med kjøling, har gått ca 100 timer i år, ligger konstant på 85 ved langvarig kjøring på marsjfart og også ved kjøring på maks turtall i kortere trekk. 
 

Ser selvsagt verdien av og forstår at dette må gjøres med jevne mellomrom, men utsetter gjerne et år om det ikke MÅ gjøres nå..

 

Noen som har noe nyttig å melde? 😊

 

 

34F64948-4AE0-4D20-AC75-95690FF23220.jpeg

D25E96B2-8459-4B67-AE95-1F311239E430.jpeg

3D2C0A58-AC3E-45F2-BABD-A456BE0679F0.jpeg

93B056D0-44B3-4C30-9E69-082BB132AD77.jpeg

steib

steib

Dette har vært oppe flere ganger før, og jeg har lest en god del her inne. Jeg spør likevel, blir ikke helt klok på dette. Mekaniker som akkurat har tatt service på mine D6 anbefaler demontering av kjølere, da det angivelig var mye synlig saltavleiringer på motoren(e). Ved egen besiktigelse i dag kan jeg ikke selv se dette, se vedlagte bilder av side, topp og endelokk i bakkant (det som ligger på toppen er vel «bøss»?

 

Motorene har ingen tegn til problemer med kjøling, har gått ca 100 timer i år, ligger konstant på 85 ved langvarig kjøring på marsjfart og også ved kjøring på maks turtall i kortere trekk. 
 

Ser selvsagt verdien av og forstår at dette må gjøres med jevne mellomrom, men utsetter gjerne et år om det ikke MÅ gjøres nå..

 

Noen som har noe nyttig å melde? 😊

 

 

34F64948-4AE0-4D20-AC75-95690FF23220.jpeg

D25E96B2-8459-4B67-AE95-1F311239E430.jpeg

3D2C0A58-AC3E-45F2-BABD-A456BE0679F0.jpeg

93B056D0-44B3-4C30-9E69-082BB132AD77.jpeg



×
×
  • Create New...