Jump to content

ny båtforhandler i Bergensområdet. ny Nord Star 36

dude

Recommended Posts

https://www.bygdanytt.no/nyheiter/i/wPXgyd/kortnytt-fra-arna-og-osteroey?pinnedEntry=24800

er dette bak betalingsmur? klipper ut tekst.

Laurdag tok mange båtinteresserte turen til Litlebergen på Holsnøy, der Osterøy-selskapet Tysse Maritim hadde verdspremiere på båten Nord Star 36 + Fly. Det ferske selskapet, som er eit søsterselskap til Tysse Mekaniske Verksted AS, er importør av det finske merket til Norge.

– Det var ein fantastisk dag med strålande vêr der mange har hygga seg på prøvetur med Nord Star. Dette var utruleg kjekt, seier dagleg leiar Per Steinar Osmundnes i ei pressemelding.

Han fortel at over 100 møtte opp for å teste den nye båten.

Tysse Maritim fortel at dei i praksis har seld ut alle båtane dei har vore i stand til å få kjøpe frå fabrikken i Finland. Også på verdspremieren blei det fleire sal.

nord star 36.jpg

Redigert av dude (see edit history)

Jeg var der ute. Tok turen med båten.

Jeg må si det var veldig bra opplegg. Ungene ble stappet med snop og mat, og vi fikk sett på litt båter. 

Tenkte egentlig å sammenligne 31+ og 33+ men 31+ var ikke kommet enda. 

Men vi fikk prøve 33+, og fikk også lagt til selv. Tenkte jeg måtte legge ut for ny brygge og båt men gikk bra. ???

@Trond123 Det var sikkert deg jeg snakket med der ute. Du har vel gikk noen innspill på spørsmålene mine her inne også hvis jeg ikke husker feil. 

Jeg forsøkte å lage litt bølger selv, men det var helt flatt ja. 

Men det blir uansett en liten stund til oppgradering for min del. Min kone synes ikke 33+ var så mye større inni i forhold til hva vi har, men at den var for stor på utsiden. :giggle::headbang: 

Thomas_h skrev 35 minutter siden:

@Trond123 Det var sikkert deg jeg snakket med der ute. Du har vel gikk noen innspill på spørsmålene mine her inne også hvis jeg ikke husker feil. 

Jeg forsøkte å lage litt bølger selv, men det var helt flatt ja.

Ja, mener å huske jeg traff deg på lørdag. Kjekt det :)

Jeg var ute i NS36 sammen med NS25 da de tok bilder, så jeg brukte bølgene fra den båten så godt jeg kunne. Men NS36 (og 33 og 32 for den saks skyld) gikk som på skinner, uansett hva jeg prøvde meg på.

Jeg tror nok de båtene tåler litt juling ja. 

Har prøvd å finne gode videoer av slike båter testet i dårlig vær, men finner ikke noe relevant.

Det er vel som hos meg selv; Veldig vanskelig å filme i dårlig vær, og når jeg først får det til ser det bare ut som fotografen er full med parkinson, og havet ser helt flatt ut. ??

At de tåler mye, kan jeg bekrefte. Har vært ute i mye røff sjø rundt kysten med både min forrige båt (NS28), min nåværende NS32 og en tur med NS49.

Filme i røff sjø, er vanskelig ja. Har noen ganger filmet med et gopro kamera på taket, men bølgene ser alltid mindre ut på film og bilder, enn de faktisk er.

Med go-pro ser bølgene enda mindre ut pga fish-eye linse. (Tror/føler jeg) 

Men tilbake til Tysse Maritim; imponert hvis de solgte flere 36+ Fly på lørdagen (ihht. til artikelen over) med "bare" 100 oppmøtte. God salgsprosent i forhold til en båtmesse. Vet ikke om det ble solgt andre modeller også?

Men jeg håper det er deltagere her på forumet som er blandt kjøperene så de kan dele litt om kjøpeopplevelsen og om båten i tiden fremover. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...