
Roger jo
Cheyenne skrev 1 time siden:Ble litt oppstandelse med en gang når mor fant et batteri oppi der kan du si, men det roet seg fort når far var enig i at det egentlig var en god plass å oppbevare det på om vinteren.
Det var den gangen menn var menn og Bly var Bly de skulle lagres kaldt,
Nymotens batterier har innlagt varmekabel og tåler ikke å lades i kulde før batterier er varmet opp.
regner med at de formulerer seg så en ryggdekning for alt.
Lange perioder uten bruk
Sulfatering under lange perioder med stillstand, vanligvis i løpet av månedene utenfor sesong, er en av de viktigste årsakene til funksjonsfeil på motorsykkelbatterier. Sulfater som frigjøres etter hvert som batteriet lades ut, samler seg på platene og stivner, noe som gjør at batteriytelsen svekkes eller mistes helt. Derfor er det svært viktig å følge disse retningslinjene:
- Lad batteriet og lagre det på et tørt, rent sted. Koble batteriets minuspol fra motorsykkelen.
- Sjekk ladestatus og lad opp batteriet om nødvendig med jevne mellomrom.