Morten1989 Startet 18.November.2021 Link til dette innlegget Startet 18.November.2021 Heisann! Jeg må ha ny defroster ombord, og nå som det nesten er umulig å få tak på Isotherm sin så tenkte jeg på om jeg skulle prøve fra Kina. Er det noen andre som har prøvd? Jeg har feks kikket på denne. https://a.aliexpress.com/_mqYb5fU Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 18.November.2021 Link til dette innlegget Svart 18.November.2021 Ut fra dimensjonene på den fra Ali så er jeg skeptisk. En liten sigarboks med 40 mm slangestusser vil nok ha utrolig mye lavere effekt enn den typiske Isotherm en ser i mange båter her hjemme. Sitér dette innlegget Link to post
Morten1989 Svart 18.November.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2021 Ja jeg stusset og over både slange stuss dimensjon, og at jeg ikke kunne finne noe kW ut fra varmere. Men det må da gå ann å finne en Kina varmer som kansje er på samme mål som isotherm sin? Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 18.November.2021 Link til dette innlegget Svart 18.November.2021 Problemene med denne typen varer virker å være at når de begynner å få litt størrelse (som en slik må ha for å få ytelse) raser fraktprisene i været og det er like greit å shoppe lokalt. Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Fantino Svart 19.November.2021 Link til dette innlegget Svart 19.November.2021 Morten1989 skrev for 20 timer siden: Ja jeg stusset og over både slange stuss dimensjon, og at jeg ikke kunne finne noe kW ut fra varmere. Men det må da gå ann å finne en Kina varmer som kansje er på samme mål som isotherm sin? Har skummet litt på Ali etter dette tidligere og sleit med å finne noe med en tillitvekkende størrelse. Er nok dette med fraktpris på større saker som @Arne Henriksen nevner som også gjør det mindre attraktivt, evt at kraftige defrostere for marint bruk er mindre vanlige andre steder på kloden. Men ble litt nysgjerrig på dette med Isotherm/umulig å få tak i? Er dette opplest og vedtatt? Corona-konsekvens? Ellers produksjon stuck i en container et eller annet sted? Sitér dette innlegget Link to post
Morten1989 Svart 19.November.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.November.2021 (redigert) Fantino skrev 20 minutter siden: @Arne Henriksen Men ble litt nysgjerrig på dette med Isotherm/umulig å få tak i? Er dette opplest og vedtatt? Corona-konsekvens? Ellers produksjon stuck i en container et eller annet sted? Jeg har prøvd å få tak i ett par plasser nå, og Flak og best marin som jo nesten er det samme sier at det er en del i defrosteren som ikke produsenten av isotherm defroster for tak i. Dette gjør at det er full produksjons stopp. Det gjelder både 12 og 24v. Jeg jobber på ett båtverft her helt sør i Norge og vi sliter og med å få tak i isotherm defrostere til båtene våres. Edit. Det går altså enda ann å få tak i, men de som fortsatt selger virker å ha skrudd opp prisene litt. Ikke avskrekkende mye men litt :-) Redigert 19.November.2021 av Morten1989 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 19.November.2021 Link til dette innlegget Svart 19.November.2021 Kanskje du kan finne noe: her her eller her Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Morten1989 Svart 20.November.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2021 Jeg ser det at det er bare en god 1000 lapp å spare på å kjøpe fra Kina, så da gikk jeg for en ny eberspächer 10kw fra hastadklev, de hadde på tilbud til 3250,- ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.