Jump to content

Kina-varmer bråker mye mer en Webasto, målinger gjort

Kjelli

Recommended Posts

Sun Flyer skrev On 20.11.2021 at 21.57:

Har noen av dere sammenlignet støynivået på varmer med og uten børsteløs viftemotor? Min Autoterm har børsteløs motor og bråker mye mer enn min D4 som har motor med børster (som må skiftes etter ca 3000 timer bruk).

Eg har også en Autoterm, og får mye kommentarer om støy. Har ikke målt den, men er uten tvil mer en D4 som blåser eksos ut på motsatt side. 
Det virker som der er en slags resonans i eksosen noen som har noen erfaringer med det? Støyer mest på vedlikeholds varming, den er stille under belastning/opp ned kjøring. Til info så har eg sirkulær demper som normalt er levert med Autoterm i Norge montert. 

Har kinavarmer på 3. året nå i vinterhagen. 5kW. Ja den bråker mye på fullt. Men den står på et stålstativ på utsiden av veggen og det gir nok mye ressonans. Kjører full guffe i 2 T hver morgen, så er det 18 grader i vinterhagen. Så går den resten av dagen på lav effekt og da høres den knapt. Har ikke fusket en eneste gang og for 1500,- er den et kupp. Lukter litt på oppstart men så er de rein luft resten av døgnet. Luktet også endel som ny. Bare å kjøre et par døgn på full guffe så var det vekke. Eber er nok bedre, men ikke verdt prisen.

Redigert av jerognal (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...