Timmeeh Startet 19.November.2021 Link til dette innlegget Startet 19.November.2021 Har et dilemma. Har en båt på land som nærmer seg ferdigstilt, og jeg må få på noe primer og bunnstoff før den kan sjøsettes. jotun barrier (2 strøk) og jotun supreme nonstop (2 strøk) må på. Det står anbefalt 10 plussgrader. Båten er strippet for bunnstoff idag. Vil det bli et bra resultat hvis man fyrer med byggtørker under, og dekker med presenning fra fenderlist og ned? Klarer man holde rett temp/fukt. Det er meldt minusgrader og trolig tørt og fint når dette skal skje. er det noen som har gjort dette med suksess? Det må jo gjøres over 4 dager for å være helt sikker. Hvis det blir veldig varmt kan man sikkert kjøre 2 strøk på en dag. i teorien skal det jo gå fint, 20-30kW holder vel tempen i «teltet»? Og skroget vil jo varmes opp før man smører på, hvis man fyrer igang noen timer før man starter påføring? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 19.November.2021 Link til dette innlegget Svart 19.November.2021 Burde gå greit det. Jeg har bunnsmurt i fjorten minus en gang, det var ingen stor suksess da bunnstoffet oppførte seg rart. Men det virket som det skulle da uansett. Med telt og varme burde det gå veldig greit. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Timmeeh Svart 19.November.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.November.2021 Ja jeg tenker jo det skal gå fint. Hvis jeg sjekker temp på skrog med IR termometer og passer på luft tempen så. Utfordringen blir å holde det varmt under hele herdeprosessen :p det er kanskje termostat på disse byggtørkerne.. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 19.November.2021 Link til dette innlegget Svart 19.November.2021 Så lenge du får startet herdingen på primeren bør det gå greit. Bunnstoffet tørker uansett temp, bare du får det på først. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Worry II Svart 19.November.2021 Link til dette innlegget Svart 19.November.2021 Sett spannet foran ei gammeldags arbeidslampe med 3-eller 500-watts pære, så stivner ikke primeren. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 19.November.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.November.2021 Malinga står lagret innendørs den så den er grei. Er jo primeren som er mest kritisk, da jeg ikke har noe vanntett barriere på skroget per nå. men da går jeg for gull neste helg. Glad jeg ikke kjøpte antipest og må ha 4-5 strøk :p Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.