tom Cognac
Eika skrev for 23 timer siden:Men jeg ser hvor du vil og er helt enig, nevøen min vokser opp med kun en mamma og det er lite han lærer av gutteting sånn sett, men pappa får vel lært han litt opp
Jeg vokste opp med en stefar - som nok så på meg som en "konkurrent" til min far. Jeg hadde ikke mulighet for å holde kontakt med min biologiske far (han bodde på den andre siden av kloden). Det jeg husker av min far var av en omtenksom, men streng, ydmyk og empatisk person (hvorfor mor skilte seg fra ham har jeg aldri forstått, selv om jeg har fått "100" forklaringer på hvorfor, jeg har mine teorier som jeg ikke skal gå inn på her.) Min stefar var nok ikke videre begeistret for meg (jeg kom inn i hans liv som 10 åring), han elsket min 4,5 år yngre søster og var nok litt av/på mht mor. Han var en dårlig pedagog, men arbeidsom. Han mobbet meg på det grøvste når jeg (som mange av mine venner) skrudde på transistorradioer, mopeder, scootere og etterhvert biler. Han tok fra meg gleden ved å gjøre noe, være kreativ, finne ut av ting etc
Det å ha en god forståelsesfull far, onkel aller annen manns/farsfigur er veldig viktig. Kunne sikkert ha utbrodert mye mer, men dette får være nok