Janee Startet 22.November.2021 Link til dette innlegget Startet 22.November.2021 (redigert) Jeg er temmmelig sikker på at det er flere en meg med Phantom 37 som har strevet med å få ut impelleren på SB motor. Her er det så trangt at det nesten er umulig å få dette til (føles slik i alle fall )! Er det noe med erfaring som har gode tips til for eks nyttige verktøy og/eller fremgangsmåte?? Redigert 22.November.2021 av Janee (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 22.November.2021 Link til dette innlegget Svart 22.November.2021 Motortyp och foton hade förmodligen ökat möjligheterna till vettiga synpunkter. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 22.November.2021 Link til dette innlegget Svart 22.November.2021 Skru av girhuset på sb Yamaha 9.9, så bytt impeller Det er litt viktigere og fortelle åssen motor det er snakk om, enn hvilke båt den står nedi. Mange båter som har trangt motorrom, så regner ikke med at fairline er noe bedre eller verre enn andre motorer med 3cm klaring i fremkant Sitér dette innlegget Link to post
Janee Svart 22.November.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2021 Ha ha.... godt poeng Motoren er en Volvo Penta TAMD 63P Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 22.November.2021 Link til dette innlegget Svart 22.November.2021 Denne bruker jeg på en 41 motor med liten plass http://mortensen-technics.no/index.php?p=1_6_Produkter Finnes en rekke tilsvarende. Temaet er tatt opp en rekke ganger her på BP - så søker du litt finner du kanskje løsninger som passer deg Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Nilss Svart 22.November.2021 Link til dette innlegget Svart 22.November.2021 Det enkleste på STB motor er egentlig å ta ut hele pumpa. Løsne flensen med slange inn på pumpa, samt ta av slangen ut fra pumpa. Deretter er det 3 mutrer som må løsnes. Pass på at o-ring sitter rett på pumpa når denne monteres igjen. Trangt, men enklere enn å ta ut impeller i blinde. Sjekk samtidig sliteplaten inni pumpa. Denne kan slites ut og gi dårlig effekt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.