Jump to content

Edit History

Førstefender

Førstefender

index skrev On 10.12.2021 at 10.16:

Ser du har mye sprekker i gummien bak pakkboks også. Jeg ville ha skiftet både denne og aksling. Det er vanskelig å si hvor mye svekket akslingen er, men svekket er den nok. 

Ja jeg får litt forskjellige svar fra folk som skal kunne dette, så er litt i villrede, trur neppe den er så svekket at den vil bryte av, spørsmålet er egentilg om dette vil utvikle seg på en syrefast aksling når den får montert riktig sink og blir liggende i saltvann.

Ang gumminen bak aksling så ser den bedre ut i virkeligheten, men har heller aldri sett tilvarende i andre båter, så aner ikke hvor jeg evt kan kjøpe denne, regner med dens funkson er å kjøle stevnlager, da det går vann fra eget inntak til denne. Mulig denne kan fjernes helt hvis jeg monterer volvo kondom eller tilsvarende med kobling for vann.

Førstefender

Førstefender

index skrev On 10.12.2021 at 10.16:

Ser du har mye sprekker i gummien bak pakkboks også. Jeg ville ha skiftet både denne og aksling. Det er vanskelig å si hvor mye svekket akslingen er, men svekket er den nok. 

Ja jeg får litt forskjellige svar fra folk som skal kunne dette, så er litt i villrede, trur neppe den er så svekket at den vil bryte av, spørsmålet er egentilg om dette vil utvikle seg på en syrefast aksling når den får montert riktig sink og blir liggende i saltvann.

Ang gumminen bak aksling så ser den bedre ut i virkeligheten, men har heller aldri sett tilvarende i andre båter, så aner ikke hvor jeg evt kan finne tilsvarende, regner med dens funkson er å kjøle stevnlager, da det går vann fra eget inntak til denne. Mulig denne kan fjernes helt hvis jeg monterer volvo kondom eller tilsvarende med kobling for vann.

• Create New...