Tugman Startet 26.November.2021 Link til dette innlegget Startet 26.November.2021 Hei alle, Vurderer å selge en 30 fots Draco, og samtidig har jeg kontakt med en i Sverige som vurderer å kjøpe. I den forbindelse lurer jeg på om noen vet om noe transportmuligheter? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 26.November.2021 Link til dette innlegget Svart 26.November.2021 Tror han får bedre pris enn deg i Sverige på transporten? Importerte en Falcon 26 fra Ørebro på tidlig 2000-tall. Transport fra Sverige til Stavanger var under halv pris av den jeg fikk når jeg forespurte lokalt om å hente den. Kom to svensker i en sliten Scania som trodde Norge var flatt og var lei seg fordi de derfor ikke ville rekke hjem igjen for å fira mittsommars Sitér dette innlegget Link to post
Tugman Svart 26.November.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.November.2021 Tror den må på båt da den er for bred og høy for norske veier. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 26.November.2021 Link til dette innlegget Svart 26.November.2021 Flere her inne som frakter båt på egen kjøl.... Sitér dette innlegget Link to post
Tugman Svart 26.November.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.November.2021 Ja… men det er langt og feil årstid. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 26.November.2021 Link til dette innlegget Svart 26.November.2021 Ulvan rederi med Kristian with frakter båter som dekklast. Går i rute mellom nord norge og fredrikstad som regel. Så sant båten er i forsvarlig kjørbar stand, så bør det være gjort på en lang dag å kjøre den på egen kjøl fra fredrikstad til Gtb. Selv på denne årstiden, gitt at man velger riktig dag.. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
mons Svart 28.November.2021 Link til dette innlegget Svart 28.November.2021 Hei Løsningen med transport til østlandet og videre på egen kjøl gjør det nok lettere med MVA for import til Sverige enten du har tenkt å fortolle den på vanlig måte eller har tenkt noe annet.. Med kysttransport må du kanskje styre med tollager mm hvis ikke alt er i orden på forhånd. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Guest Svart 28.November.2021 Link til dette innlegget Svart 28.November.2021 Tugman skrev On 26.11.2021 at 20.43: Ja… men det er langt og feil årstid. Men mye er gjort med full tank og 24timer. Feil årstid ja, hvis du har dieselvarmer så er det godt og varmt innvendig og det kommer noen fine, flate dager fremover Det er ikke så mange årene siden jeg og en kamerat kryssa "fjorden" med en liten Gilbert 24februar, Bortsett fra at man blei litt kald i ansiktet, så var det en fin tur og mange sjokkerte svensker når de skjønte hvor vi hadde kjørt ifra Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.