Jump to content

Frakt av båt Stavanger-Sør Sverige

Tugman

Recommended Posts

Tror han får bedre pris enn deg i Sverige på transporten? Importerte en Falcon 26 fra Ørebro på tidlig 2000-tall. Transport fra Sverige til Stavanger var under halv pris av den jeg fikk når jeg forespurte lokalt om å hente den. Kom to svensker i en sliten Scania som trodde Norge var flatt og var lei seg fordi de derfor ikke ville rekke hjem igjen for å fira mittsommars

Ulvan rederi med Kristian with frakter båter som dekklast. Går i rute mellom nord norge og fredrikstad som regel. Så sant båten er i forsvarlig kjørbar stand, så bør det være gjort på en lang dag å kjøre den på egen kjøl fra fredrikstad til Gtb. Selv på denne årstiden, gitt at man velger riktig dag..

Mvh. SAP

Hei

Løsningen med transport til østlandet og videre på egen kjøl gjør det nok lettere med MVA for import til Sverige enten du har tenkt å fortolle den på vanlig måte eller har tenkt noe annet..

Med kysttransport må du kanskje styre med tollager mm hvis ikke alt er i orden på forhånd.

Mons

Tugman skrev On 26.11.2021 at 20.43:

Ja… men det er langt og feil årstid.

Men mye er gjort med full tank og 24timer. Feil årstid ja, hvis du har dieselvarmer så er det godt og varmt innvendig og det kommer noen fine, flate dager fremover 

Det er ikke så mange årene siden jeg og en kamerat kryssa "fjorden" med en liten Gilbert 24februar, Bortsett fra at man blei litt kald i ansiktet, så var det en fin tur og mange sjokkerte svensker når de skjønte hvor vi hadde kjørt ifra 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...