PanzerHans Startet 27.November.2021 Link til dette innlegget Startet 27.November.2021 (redigert) Har en eldre Viksund 360 (2000) som skal få en real oppgradering av instrumenteringen. Idag sitter det en mengde eldre instrumenter slik som Furuno GPS, Radarskjerm, autopilot, ekkolodd, bilstereo og diverse eldre bryterpanel. Nå bytter jeg til Raymarine Axiom 12" som jeg skal ha på stativ, samt en Raymarine autopliot. Da er alt det andre av instrumentering plassert på to skjermer. I tillegg skal jeg ha et nettbrett i en eller annen løsning sammen med dette. Men, det blir jo en formidabel jobb om jeg skulle igang med å tette dette med glassfiber og gelcoat, så jeg var inne på tanken om jeg kunne legge tynn (1,5mm) polystyren flush med dagens flater og forme dem med varme, for deretter å trekke dette med skrogtrekk/skai som limes på polystyrenen. Er det noen som har gjort noe liknende? Eventuelt som vet om materialvalget her vil gi meg komplikasjoner? Eksempel på plater: https://www.sloyd-detaljer.no/produkter/tre-metallsloyd/plast-gummi/akrylplastplater/polystyren-plast-1750 Redigert 27.November.2021 av PanzerHans (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 28.November.2021 Link til dette innlegget Svart 28.November.2021 Vil du ta bilder, slik at vi som ikke har anelse om hvordan dashbord i en Viksund 360 kan komme med innspill? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
PanzerHans Svart 28.November.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2021 Her er bilder av nåsituasjonen . Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 28.November.2021 Link til dette innlegget Svart 28.November.2021 Ja her var der mye knapper og spaker og annet . Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 29.November.2021 Link til dette innlegget Svart 29.November.2021 Første generasjon med plater for instrumenter (1980 -90) var aluminiums plater med pålimt skinn trekk. Ble limt med kontakt lim. Så kom folie i alle varianter. Platene du linker til kjenner jeg ikke men det burde gå greit. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.