Juan Startet 28.November.2021 Del på Facebook Startet 28.November.2021 Har en seilbåt hvor etter en velt på land for noen år siden har en stor sprekk i treverket under masten (Se bilder). Denne er festet til de to bakerste skruene i masten, på de to fremste ser det ut til at det sitter en stålvinkel. Tidligere eier har seilt med den sånn som den er, men vet ikke om jeg kommer til å føle meg helt trygg ved seiling med mye vind og vær. Vet ikke om sprekken går nedover hele mastestøtten. Noen råd? Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 28.November.2021 Del på Facebook Svart 28.November.2021 Kanskje det er mulig å lage en skikkelig vertikal støtte som strekker seg fra under dekk til kjøl? Det ville helt sikkert vært bedre enn det opplegget der. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
-morten- Svart 29.November.2021 Del på Facebook Svart 29.November.2021 Synes dette så dårlig ut! forhåpentligvis er treverket bare pynt og stålbraketten går under!? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Vittig Svart 30.November.2021 Del på Facebook Svart 30.November.2021 Hvilken seilbåt er det? Kanskje noen her på forumet kjenner hvordan den båten er konstruert og kan komme med anbefalinger basert på det. Ut over det er jeg enig med de forrige kommentarene. Det ser dårlig ut. Det er ikke tvil om at mastefestet har dårligere støtte enn fra fabrikk. Jeg ville vært skeptisk til å seil med det sånn uten åforsterke festet. Vet du forresten om stålprofil som holder fremre del av masten er orginal eller satt på i etterkant av velt? Er det noen skader på denne? Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 30.November.2021 Del på Facebook Svart 30.November.2021 Jeg antar at det er skottet som bærer masta. Skaden er at klossen som binder sammen helt skott og stykket over dør. Jeg har sett lignende forbindelser før så den burde være grei . Den stålprofilen ser hjemmelaget ut å er sannsynligvis ikke fra båten var ny. Jeg hadde erstattet sprukket kloss med en kraftig "list" kanskje 50x50 mm som settes inn med litt overhøyde som også går helt ned til dørk, skrues godt i helt skott. Stemplet opp stykke over inngang som ser ut som det har flyttet seg litt ned. Tatt bort stålbeslag som ikke er mye verdt. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
index Svart 1.Desember.2021 Del på Facebook Svart 1.Desember.2021 Skottet er jo forsterket med en kraftig list på baksiden her. I og med at platen er skjøtet her er det nok ikke meningen at dette partiet skal bære noe all verden. Jeg ville jekket opp til skjøten gikk sammen og limt den. Deretter montert en ny kloss, alternativt plate så den ikke sprekker så lett. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lazyjack Svart 1.Desember.2021 Del på Facebook Svart 1.Desember.2021 Er størrelse og båttype hemmelig? Sitér dette innlegget Link to post
Juan Svart 7.Desember.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Desember.2021 Takk for mange nyttige svar:) Båten er en gambling 34 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.