Sandebukta Startet 28.November.2021 Link til dette innlegget Startet 28.November.2021 Jeg skal sette inn en vannutskiller/forfilter på en Volvo TD70e, marinisert lastebilmotor. Tenker Separ SWK2000. Noen som vet noe om strømmen av diesel på disse maskinene? Må velge mellom 300 og 600 liter/timen. Sitér dette innlegget Askeladden 14, GH14, Huwa 26, Sagen 30, Joro stål 35, Beach craft 46 Link to post
Mort1 Svart 28.November.2021 Link til dette innlegget Svart 28.November.2021 (redigert) Hvilken effekt har du på motoren din? Jeg antar at den er mellom 210hk og 300hk, og at maxforbruket ligger en plass mellom 45-70l/t. Hvis du da ganger max forbruket med 3, så har du mest sannsynlig fått med returmengden også. Filter som klarer 300l/t vil da være stort nok. Nå er det slik at en vannuskiller skiller ut vann og urenheter bedre jo lenger tid dieselen får i filteret, slik sett er den med størst kapasitet å foretrekke. Plass til montering og pris må selvfølgelig også vurderes.... Redigert 28.November.2021 av Mort1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sandebukta Svart 28.November.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2021 Mort1 skrev 59 minutter siden: Hvilken effekt har du på motoren din? Jeg antar at den er mellom 210hk og 300hk, og at maxforbruket ligger en plass mellom 45-70l/t. Hvis du da ganger max forbruket med 3, så har du mest sannsynlig fått med returmengden også. Filter som klarer 300l/t vil da være stort nok. Nå er det slik at en vannuskiller skiller ut vann og urenheter bedre jo lenger tid dieselen får i filteret, slik sett er den med størst kapasitet å foretrekke. Plass til montering og pris må selvfølgelig også vurderes.... Hei. Den har ca 270hk, men på saktegående båt 13-1400 rpm og som oftest rundt 20 liter timen i forbruk. Aner bare ikke om denne motoren kjører 2 eller 10 ganger så mye diesel igjennom systemet Sitér dette innlegget Askeladden 14, GH14, Huwa 26, Sagen 30, Joro stål 35, Beach craft 46 Link to post
Mort1 Svart 28.November.2021 Link til dette innlegget Svart 28.November.2021 (redigert) Hvilken effekt har du på motoren din? Jeg antar at den er mellom 210hk og 300hk, og at maxforbruket ligger en plass mellom 45-70l/t. Hvis du da ganger max forbruket med 3, så har du mest sannsynlig fått med returmengden også. Filter som klarer 300l/t vil da være stort nok. Nå er det slik at en vannuskiller skiller ut vann og urenheter bedre jo lenger tid dieselen får i filteret, slik sett er den med størst kapasitet å foretrekke. Plass til montering og pris må selvfølgelig også vurderes.... Redigert 28.November.2021 av Mort1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 28.November.2021 Link til dette innlegget Svart 28.November.2021 Typisk returmende er 2-3 ganger forbruket ihht det jeg har lært. Vil du verifisere tar du kontakt med f.eks Vestfold dieselelektro.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.