Goddis77 Startet 3.Desember.2021 Link til dette innlegget Startet 3.Desember.2021 Eksosmanifoil pakningen er gått ut av produksjon, så her må jeg enten gjenbruke den jeg har, eller lage en selv. Hvis jeg vil klippe en til selv, har en da anbefaling til hvor jeg kan skaffe en som er av god kvalitet? Eller synes dere at den som er der ser bra nok ut? Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 3.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2021 Høyrest rart ut,har du prøvd Joros i Stavanger?veit ikkje om han driv framleis,916 64 804 Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 3.Desember.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2021 (redigert) husky dane 85 skrev 12 minutter siden: Høyrest rart ut,har du prøvd Joros i Stavanger?veit ikkje om han driv framleis,916 64 804 Ikke hørt med han kan gjøre det. Edit, tok ikke telefonen, får se om han ringer opp igjen. Har hørt med dieselmann + økonomideler, men de sa det ikke var å oppdrive. Redigert 3.Desember.2021 av Goddis77 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 3.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2021 Høyrest framleis rart ut,desse motorane er jo brukt i svert mange kjøretøy,Lancing marine i UK? Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 3.Desember.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2021 husky dane 85 skrev 2 minutter siden: Høyrest framleis rart ut,desse motorane er jo brukt i svert mange kjøretøy,Lancing marine i UK? Godt mulig vanlige pakninger er å oppdrive (metall versjon), men marine versjonen fantes ikke mer. Den var og tykkere pakning ble jeg fortalt. Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 3.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2021 Send ein forespørsel til Lancin Marine så får du sikkert svar Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart 3.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2021 Kdtrading er kanskje en mulighet. Ser ikke ut som han har til din Perkins, men en telefon til han koster ikke så mye. Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 3.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2021 @Goddis77 da jeg hadde Perkins kjøpte jeg det meste av deler til overhaling fra Parts4engines i UK. Godt utvalg, lave priser og god service. Ser det er en del varianter av 6.354, men det er i hvert fall rett pakning i dette settet tror jeg. Du kan jo maile dem og høre om de kan levere den løst eller om du må kjøpe hele settet: https://www.parts4engines.com/perkins-6-354-top-gasket-set/ Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 3.Desember.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2021 Morten_L skrev 7 minutter siden: @Goddis77 da jeg hadde Perkins kjøpte jeg det meste av deler til overhaling fra Parts4engines i UK. Godt utvalg, lave priser og god service. Ser det er en del varianter av 6.354, men det er i hvert fall rett pakning i dette settet tror jeg. Du kan jo maile dem og høre om de kan levere den løst eller om du må kjøpe hele settet: https://www.parts4engines.com/perkins-6-354-top-gasket-set/ Hva tenker en om å bruke pakninger for vanlig motor kontra marine? Dieselmann sa at de for marine er tykkere, men funker de her og? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 3.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2021 Kjøp grafittpakningsark og bank ut hullene, ikke klippe. Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 3.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2021 Goddis77 skrev 29 minutter siden: Hva tenker en om å bruke pakninger for vanlig motor kontra marine? Dieselmann sa at de for marine er tykkere, men funker de her og? Parts4engine har marinepakninger går jeg ut i fra. Det er så vidt jeg vet mest marinedeler. Jeg totaloverhalte en Perkins 4.108 jeg hadde i forrige båt med deler fra Parts4engines. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2021 Kan ikke helt se behovet for marinepakning her. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Goddis77 Svart 3.Desember.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2021 index skrev 10 minutter siden: Kan ikke helt se behovet for marinepakning her. Da kan det letteste være å bare bestille et sett med pakninger @Morten_L henviser til. Resten av pakningene kan jo komme behov for senere. Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 3.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2021 Du kan jo høyra med Håvik Elektro og Mekanisk 98093460,han har hjelpt meg tidligare Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 3.Desember.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2021 Bestilte meg sett fra Parts4Engine nå :) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2021 (redigert) Goddis77 skrev 10 minutter siden: Bestilte meg sett fra Parts4Engine nå :) Det blir nok bra! Jeg har hatt bilpakninger på min Ford i 15 år ca, ser ikke noe problem med det. I bunn og grunn hele motoren kommer fra en bil, og dette er jo ikke pakninger som er i kontakt med saltvann... Redigert 3.Desember.2021 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.