Jump to content

Perkins 6354 - Lage eksospakning selv

Goddis77

Recommended Posts

husky dane 85 skrev 12 minutter siden:

Høyrest rart ut,har du prøvd Joros i Stavanger?veit ikkje om han driv framleis,916 64 804

Ikke hørt med han kan gjøre det. Edit, tok ikke telefonen, får se om han ringer opp igjen.

Har hørt med dieselmann + økonomideler, men de sa det ikke var å oppdrive.

Redigert av Goddis77 (see edit history)
husky dane 85 skrev 2 minutter siden:

Høyrest framleis rart ut,desse motorane er jo brukt i svert mange kjøretøy,Lancing marine i UK?

Godt mulig vanlige pakninger er å oppdrive (metall versjon), men marine versjonen fantes ikke mer. Den var og tykkere pakning ble jeg fortalt.

@Goddis77 da jeg hadde Perkins kjøpte jeg det meste av deler til overhaling fra Parts4engines i UK. Godt utvalg, lave priser og god service. Ser det er en del varianter av 6.354, men det er i hvert fall rett pakning i dette settet tror jeg. Du kan jo maile dem og høre om de kan levere den løst eller om du må kjøpe hele settet: https://www.parts4engines.com/perkins-6-354-top-gasket-set/

Morten_L skrev 7 minutter siden:

@Goddis77 da jeg hadde Perkins kjøpte jeg det meste av deler til overhaling fra Parts4engines i UK. Godt utvalg, lave priser og god service. Ser det er en del varianter av 6.354, men det er i hvert fall rett pakning i dette settet tror jeg. Du kan jo maile dem og høre om de kan levere den løst eller om du må kjøpe hele settet: https://www.parts4engines.com/perkins-6-354-top-gasket-set/

Hva tenker en om å bruke pakninger for vanlig motor kontra marine? Dieselmann sa at de for marine er tykkere, men funker de her og? 

Goddis77 skrev 29 minutter siden:

Hva tenker en om å bruke pakninger for vanlig motor kontra marine? Dieselmann sa at de for marine er tykkere, men funker de her og? 

Parts4engine har marinepakninger går jeg ut i fra. Det er så vidt jeg vet mest marinedeler.

Jeg totaloverhalte en Perkins 4.108 jeg hadde i forrige båt med deler fra Parts4engines.

Goddis77 skrev 10 minutter siden:

Bestilte meg sett fra Parts4Engine nå  :)

Det blir nok bra! Jeg har hatt bilpakninger på min Ford i 15 år ca, ser ikke noe problem med det. I bunn og grunn hele motoren kommer fra en bil, og dette er jo ikke pakninger som er i kontakt med saltvann...

Redigert av index (see edit history)
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...