Jump to content

Perkins 6354 - Lage eksospakning selv

Goddis77

Recommended Posts

husky dane 85 skrev On 3.12.2021 at 8.03:

Høyrest rart ut,har du prøvd Joros i Stavanger?veit ikkje om han driv framleis,916 64 804

Vis hele sitatet  

Ikke hørt med han kan gjøre det. Edit, tok ikke telefonen, får se om han ringer opp igjen.

Har hørt med dieselmann + økonomideler, men de sa det ikke var å oppdrive.

Redigert av Goddis77 (see edit history)

@Goddis77 da jeg hadde Perkins kjøpte jeg det meste av deler til overhaling fra Parts4engines i UK. Godt utvalg, lave priser og god service. Ser det er en del varianter av 6.354, men det er i hvert fall rett pakning i dette settet tror jeg. Du kan jo maile dem og høre om de kan levere den løst eller om du må kjøpe hele settet: https://www.parts4engines.com/perkins-6-354-top-gasket-set/

Morten_L skrev On 3.12.2021 at 9.50:

@Goddis77 da jeg hadde Perkins kjøpte jeg det meste av deler til overhaling fra Parts4engines i UK. Godt utvalg, lave priser og god service. Ser det er en del varianter av 6.354, men det er i hvert fall rett pakning i dette settet tror jeg. Du kan jo maile dem og høre om de kan levere den løst eller om du må kjøpe hele settet: https://www.parts4engines.com/perkins-6-354-top-gasket-set/

Vis hele sitatet  

Hva tenker en om å bruke pakninger for vanlig motor kontra marine? Dieselmann sa at de for marine er tykkere, men funker de her og? 

Goddis77 skrev On 3.12.2021 at 9.58:

Hva tenker en om å bruke pakninger for vanlig motor kontra marine? Dieselmann sa at de for marine er tykkere, men funker de her og? 

Vis hele sitatet  

Parts4engine har marinepakninger går jeg ut i fra. Det er så vidt jeg vet mest marinedeler.

Jeg totaloverhalte en Perkins 4.108 jeg hadde i forrige båt med deler fra Parts4engines.

Goddis77 skrev On 3.12.2021 at 12.09:

Bestilte meg sett fra Parts4Engine nå  :)

Vis hele sitatet  

Det blir nok bra! Jeg har hatt bilpakninger på min Ford i 15 år ca, ser ikke noe problem med det. I bunn og grunn hele motoren kommer fra en bil, og dette er jo ikke pakninger som er i kontakt med saltvann...

Redigert av index (see edit history)
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...