Jump to content

Edit History

Goddis77

Goddis77

Komodo skrev 3 minutter siden:

Tips til firma i Bergen har jeg ikke, men jeg ville prøvd følgende: 

• Grovrett i ei hydraulisk presse. Lokket ser ut til å være i bronse, så det bør gå. Bronse er som regel vesentlig mer duktilt enn messing. Men det er en fordel å lunke litt på lokket først. Kaldt metall er alltid sprøere.
  • Så spenner du opp lokket i en dreiebenk og plandreier anleggsflaten for pakning. 

Kjemisk metall på kjøleren funker kanskje, men jeg ville gått for å sveise opp. Denne er vel i støpt alu?

Vurderte å levere det inn for sveising til Radiatorservice i Stavanger. Skal ned der senere i Desember.

Mulig de kan justere lokket samtidig. Kan ta en runde med de på det.

Tenkte å se om jeg fikk utført dette litt snart. Har begynt å komme frost her i Bergen og jeg vil vinterkonservere motoren. Tenkte ikke på det før jeg tok av enheten. Tempen var greit da.

Goddis77

Goddis77

Komodo skrev Just now:

Tips til firma i Bergen har jeg ikke, men jeg ville prøvd følgende: 

• Grovrett i ei hydraulisk presse. Lokket ser ut til å være i bronse, så det bør gå. Bronse er som regel vesentlig mer duktilt enn messing. Men det er en fordel å lunke litt på lokket først. Kaldt metall er alltid sprøere.
  • Så spenner du opp lokket i en dreiebenk og plandreier anleggsflaten for pakning. 

Kjemisk metall på kjøleren funker kanskje, men jeg ville gått for å sveise opp. Denne er vel i støpt alu?

Vurderte å levere det inn for sveising til Radiatorservice i Stavanger. Skal ned der senere i Desember.

Mulig de kan justere lokket samtidig.

Kan ta en runde med de å det.

• Create New...