Alias_Knagg
Pusset og slipte den fine 17" propellen på vår Polar 20 i vår.
Jeg vil ikke si polerte, men det var ikke så langt unna. ( trykkluftsliper med "slipematte" på 5cm rondell, det er Dremmel for voksne :-)
Jeg tenkte vel litt naivt at en glatt messing overflate som består av 60-90% kobber, skulle ha en sjanse, men den gang ei. Allerede litt ut på sommeren var den dekket av et tett jevnt lag av rur, så da har jeg lært det alle andre sikkert viste fra før :-J
Så hva er den optimale løsningen for dette?
Jeg har lest litt rundt på forskjellige tråder, og ser at det er noen som sier at vanlig selvpolerende bunnstoff virker bedre en drevspray?
Turtallet er jo ikke allverden her så finishen på stoffet er vel ikke så nøye. ( Er det det som er greia med drevspray, at det rett og slett bare er bunnstoff som kan sprayes, og dermed har ofret noen egenskaper for å gjøre det mulig? )
Spiller det i så fall noen rolle hvilken farge man bruker? Vil sjø-livet trives bedre på en svart eller hvit overfalte? Jeg vet det finnes klar dervspray også, men jeg vil heller se hva jeg jobber med når den skal slipes vekk i neste omgang.
Kanskje er løsningen her noe alle andre også vet fra før? :-)