Swingswong Startet 3.Desember.2021 Link til dette innlegget Startet 3.Desember.2021 Var nede i båten i går og ble møtt av dette på toaletten. Frostvæske er pumpet gjennom så det bør ikke skyldes pga frost. Noen ideer om hva dette kan skyldes? Jeg ser også at den ene slangeklemmen ved utpumpingen er røket. Jeg antar det er joker ventil som ligger bak her? Bør jeg bytte denne selv om jeg ikke har noen problemer med lukt? Link to post
leopard Svart 3.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2021 Du har helt klart lekkasje ett sted. Og jeg tipper at du har hatt dette lenge men ikke oppdaget dette før, nå synes det godt pga du har kjørt igjennom frostvæske som er lett synlig. Link to post
Martine29 Svart 3.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2021 Tja... Kanskje bytte slangeklemme og gjerne også noen slanger. Alt trenger vedlikehold i en båt og lykke til. Link to post
Swingswong Svart 3.Desember.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2021 Tror ikke dette har vært sånn lenge. Gulvet har alltid vært tørt når båten var på vannet. Noen som ser hvilken toalett det er? Hadde vært fint med en tegning og reservedeler før demontering Link to post
Gullfisk Svart 3.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2021 (redigert) Hadde samme i fjor. Lekkasje i simmering rundt aksel til motor. Ingen synlig lekkasje hos meg heller, før det kom blå frostveske. Kun lekkasje når veske nivået er høyere enn aksel på elmotor. Det står Jabsco og artikkelnr på motoren ser jeg. Redigert 3.Desember.2021 av Gullfisk (see edit history) Link to post
atletico1 Svart 6.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2021 samma hos meg, var nedom båten som ligger på sjøen for et par dager siden og så at frostvæske hadde lekket ut. Mener at jeg kunne se at det lakk mellom porselen og plastsokkel så her er det sikkert en gummi pakning som jeg må skifte til våren. Link to post
Swingswong Svart 7.Desember.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2021 Der ligger det en pakning. Pakningen/simmering min var dårlig mot motor. Samme som Gullfisk nevnte. Tok for den :) Har forøvrig disse målene for dere som ønsker å betale litt mindre enn reservedel fra Jabsco. Aksel 8mm, utvendig dia 19mm, tykkelse 5mm. Link to post
atletico1 Svart 17.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2021 Var nede i båten i dag og fikk sjekket litt nærmere, var bare å stramme de 4 boltene med plasthette på. Hvordan de har blitt løse vet jeg ikke. Link to post
Windy37GM Svart 18.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2021 Samme i min båt, forrige eier har glemt å frostsikre en eller annen gang. Syntes først når jeg frostsikret... Når jeg leita lenge, kunne jeg se den hååårfine sprekken mvh Windy37GM Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Gulborg Svart 18.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2021 Et lite spørsmål ang. Frostsikring , hvorfor bruker dere frostvæske og ikke bare spylevæske som ikke er så giftig ? Link to post
Martine29 Svart 18.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2021 Helt gjengs å bruke spylervæske vettu... Link to post
Haba Svart 18.Desember.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2021 Glycol i frostvæske er snillere enn spylervæske mot pakninger. Glycol brytes raskt ned og utgjør neppe noen trussel for miljøet. Så til lekkasjen fra doskåla. Fikk også en slik lekkasje. Det viste seg, som allerede nevnt ovenfor, at det var en hårtynn sprekk i sokkel- porselenet. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn