Swingswong Startet 9.Desember.2021 Del på Facebook Startet 9.Desember.2021 Har ikke ferskvann inn til toalett og heller ikke valg om rett i sjø eller til tank. Kunne tenkt å kjøre tiss til sjø og dritt til tank. Kunne også tenkt ferskvannsskylling til vanlig og mulighet for sjø i reserve om det skulle være lite vann. Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingen Svart 9.Desember.2021 Del på Facebook Svart 9.Desember.2021 Jeg ville ikke koblet drikkevannstanken min til do… Mitt ferskvannsannlegg er ikke trykksatt når den er i hjemmehavna, og da er det mer enn en teoretisk mulighet for retur i slangene. Men folk har sikkert gjort dette og kan fortelle at det funker helt fint Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.Desember.2021 Del på Facebook Svart 9.Desember.2021 Kjør alt til tank. Du trenger å tynne ut tankinnholdet. Og litt oftere tømming er bare en fordel. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Swingswong Svart 9.Desember.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Desember.2021 Jeg tømmer alltid tanken før jeg legger til i havna. Det er en tømmestasjon bare 100m unna. I sommer lå vi noen dager i uthavn og da er det fint at tanken ikke blir full. spørsmålet er om jeg vil kunne få problemer med opplegget. Bimelimm går inn på en Y kobling etter pumpa som tømmer tanken. Hadde håpet å slippe ekstra hull i bunn. Ferskvannstanken vil kunne miste trykk. Slår alltid av strømmen til pumpa når jeg går fra båten. Hadde tenkt en manuell av/på og en elektrisk av/på for ferskvannet. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 10.Desember.2021 Del på Facebook Svart 10.Desember.2021 Litt større tank er sikkert mindre arbeid enn alle de komponentene der, med alle koblinger som potensielt går tette før eller siden, hvis det er kapasitet som er utfordringen. Tank innholdet bør vannes ut, så å bare kjøre 'tørt' på tanken kan fort straffe seg. Skal du spare plass/innhold er kanskje det mest effektive sparetiltaket å bruke manuell do i stedet for elektrisk. Ang saltvann, så er ett greit kompromiss å bruke sjøvann i bruk, og så fylle ferskvann via doskåla etter å ha tømt tank når du kommer til land, og turen er over. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Ida Marie III Svart 10.Desember.2021 Del på Facebook Svart 10.Desember.2021 Om du vil kjøre noe rett i sjøen, og noe på tanken, er det bare å ha en Y ventil før slangen går i tanken, der den ene går rett i sjøen.. Slik har jeg det ombord, faktisk originalt fra fabrikk... Jeg ville aldri koblet drikkevannet mot WC...uansett system... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.Desember.2021 Del på Facebook Svart 10.Desember.2021 Jeg ville ikke koplet ferskvannstanken til toalettet på denne måten. Noen systemer har best av å være fullstendig separert. Angående separering av utslipp i uthavn, så er det ikke så mye mer trivelig å bade i gult vann enn klumpete vann. Legg heller opp til å ikke slippe ut noe som helst, annet enn under kontrollerte forhold. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Swingswong Svart 10.Desember.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Desember.2021 Da blir det ikke ferskvann. Har dusj på toalettet som jeg pleier å spyle i toalettet med slik at den alltid har ferskvann i slangene når den ikke er i bruk. Jeg ønsker fortsatt å kunne kjøre tiss i sjø. Er det Ok å sette en Y kobling inn mellom pumpe og utløp eller vil det kunne oppstå problemer med den løsningen? Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 10.Desember.2021 Del på Facebook Svart 10.Desember.2021 Dometic har eit toalett som er godkjent for ferskvann spyling Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 10.Desember.2021 Del på Facebook Svart 10.Desember.2021 Swingswong skrev 21 minutter siden: Da blir det ikke ferskvann. Har dusj på toalettet som jeg pleier å spyle i toalettet med slik at den alltid har ferskvann i slangene når den ikke er i bruk. Det samme gjør jeg...det enkleste er som kjent ofte det beste... Swingswong skrev 21 minutter siden: Jeg ønsker fortsatt å kunne kjøre tiss i sjø. Er det Ok å sette en Y kobling inn mellom pumpe og utløp eller vil det kunne oppstå problemer med den løsningen? Jeg har Y koblingen etter pumpen på toalettet...før septiktanken...det har funket upåklagelig i 15 år nå... Sitér dette innlegget Link to post
Camargue44 Svart 10.Desember.2021 Del på Facebook Svart 10.Desember.2021 I vår båt kjøres ferskvannet i doen og da blir det ikke noe lukt. Originalt fra verftet. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 10.Desember.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Desember.2021 Hvordan er det koblet? Sitér dette innlegget Link to post
Camargue44 Svart 11.Desember.2021 Del på Facebook Svart 11.Desember.2021 Mulig med einveisvent..har aldri sjekket, men funker. Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 11.Desember.2021 Del på Facebook Svart 11.Desember.2021 Sjekk Dometic der står da,monterings annvisning. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.