Jump to content

Edit History

Carwell

Carwell

Takker Snuska. Grei og nyttig info. Yanmar er jo kjent for bakvendt lokk til impellerhus (på 6lpa var det greiest å demontere hele sjøvannspumpa og bytte impeller oppe på dekk). Er det samme historien på 8LV og 6LY?

Godt å høre at antall anoder er færre på disse. På 6lpa med 6 anoder fant jeg raskt ut at det enkleste for å komme til den i akterkant av ferskvannkjøler var å demontere de to kjøleslangene som stengte for tilkomsten, og for å kunne se hva jeg gjorde. Mener det var 10,5 ltr olje inkl. filter.

Hadde som vane å tappe ned sjøvann før bytte av anoder, for å slippe å få det i bunn.

6lpa som jeg hadde var også til dels selvluftende (med lufteskrue på finfilter), men brukte å fylle opp begge dieselfiltre ved montering av nye.

Carwell

Carwell

Takker Snuska. Grei og nyttig info. Yanmar er jo kjent for bakvendt lokk til impellerhus (på 6lpa var det greiest å demontere hele sjøvannspumpa og bytte impeller oppe på dekk). Er det samme historien på 8LV og 6LY?

Godt å høre at antall anoder er færre på disse. På 6lpa med 6 anoder fant jeg raskt ut at det enkleste for å komme til den i akterkant av sjøvannkjøler var å demontere de to kjøleslangene som stengte for tilkomsten, og for å kunne se hva jeg gjorde. Mener det var 10,5 ltr olje inkl. filter.

Hadde som vane å tappe ned sjøvann før bytte av anoder, for å slippe å få det i bunn.

6lpa som jeg hadde var også til dels selvluftende (med lufteskrue på finfilter), men brukte å fylle opp begge dieselfiltre ved montering av nye.

• Create New...