.thumb.jpg.044233fd876dcd1cf556aadf5c8b3727.jpg)
Solseng
Har samme dilemmaet: Skal kjøpe maskin til å ta båten, men usikker på hva jeg skal velge.
- Roterende: Enkelt å bytte til poleringspadder i ulike størrelser. Kan også fåes med "forlenger-skaft" slik at man kommer til på trange plasser. Ulempen er vel at det kreves litt trening for å få godt resultat uten "kjørespor".
- DA: Lettere å få fint resultat for nybegynnere? Ulempen er at du bare har en størrelse på pad. Nå har jeg riktignok en Rupes DA med 3" plate som kommer litt bedre til når det er trangt og smalt. Så en billigere DA med 15 eller 21mm utkast kunne sikkert fungert greit siden det er mindre daycruiser det er snakk om - og så får det heller ta bittelitt mer tid? Kjøpte Rupesen til grei pris hos https://www.garasjetid.no/?gclid=EAIaIQobChMInOq276zh9AIVhuJ3Ch31wQE4EAAYASAAEgLHUfD_BwE
Kunne egentlig tenkt meg en roterende, men kanskje noen kan si noe om hvor vanskelig det er å bruke disse for et godt resultat? Er det slik at man får feelingen etter en skrogside, eller må det 10 eller 100 skrogsider før det sitter?