Jump to content

Edit History

Fantino

Fantino

Ut fra det jeg har sett mhp SOC fra innebygde BMS så ville jeg ikke stolt veldig mye på denne. Ikke lenger enn jeg kan kaste kjøleskapet i alle fall.. Hvis faktisk ubelastet spenning er 11.5V er batteriet temmelig flatt. 

Har erfart at denne tabellen ikke er så aller verst mhp å anslå SOC på LiFePO4 ut fra spenning (hvilespenning vel å merke).

Red: Det er et veldig markant skifte i spenningsnivå mellom 70 og 40%. Skulle jeg satt batterier på lagring uten SOC måler som teller Ah ville jeg ladet det ut til 13.1-13.2V hvilespenning. En bør også huske på at BMS spiser litt mat hele tida. Bør vel stå i spec ark for batterier muligens.

76301FD7-D8FF-4979-BD20-321AED1940AE.jpeg

Fantino

Fantino

Ut fra det jeg har sett mhp SOC fra innebygde BMS så ville jeg ikke stolt veldig mye på denne. Ikke lenger enn jeg kan kaste kjøleskapet i alle fall.. Hvis faktisk ubelastet spenning er 11.5V er batteriet temmelig flatt. 

Har erfart at denne tabellen ikke er så aller verst mhp å anslå SOC på LiFePO4 ut fra spenning (hvilespenning vel å merke).

Fantino

Fantino

Har erfart at denne tabellen ikke er så aller verst mhp å anslå SOC ut fra spenning (hvilespenning vel å merke).

• Create New...