Jump to content

Edit History

bjoris

bjoris

Målte først spenning på batteriene i dag, som i går og fortsatt lav spenning inne på instrumentet!

Siden dette skjedde etter at jeg tok ut ett av forbruksbatteriene satte jeg dette tilbake, selv om det ikke var logisk at det skulle være årsaken! Men vipps var strømmen tilbake med samme spenning på instrument som på startbatteriet…

Merkelige greier, men når jeg kjøpte båten i fjor hadde forrige eier gjort om på standard anlegg, og flyttet start fra babord til styrbord side. Når høsten kom ble motoren tungstartet, jeg endre tilbake da jeg syns det var altfor langt strekk og antok at problemet skyltes spenningsfall. Etter endringen fikk motoren åpenbart Samtidig kjøpte jeg 3 nye forbruk, det ene av disse er ikke plass til på babord og jeg brukte ledningene forrige eier hadde strukket til styrbord til 3. forbruksbatteri, men her er det altså noe merkelig for med dette batteriet på plass kom spenningen til start tilbake. Ledningene går inne i rør så, så de er vanskelig å følge, men her må det være koblet på noe som er relater til start ett sted.

Hva kan det være? Start, pluss og minus er jo på batteriet så er det flere ledninger til start enn en pluss og en minus?

bjoris

bjoris

Målte først spenning på batteriene i dag, som i går og fortsatt lav spenning inne på instrumentet!

Siden dette skjedde etter at jeg tok ut ett av forbruksbatteriene satte jeg dette tilbake, selv om det ikke var logisk at det skulle være årsaken! Men vipps var strømmen tilbake med samme spenning på instrument som på startbatteriet…

Merkelige greier, men når jeg kjøpte båten i fjor hadde forrige eier gjort om på

standard anlegg, og flyttet start fra babord til styrbord side. Når høsten kom ble motoren tungstartet, jeg endre tilbake da jeg syns det var altfor langt strekk og antok at problemet skyltes spenningsfall. Samtidig kjøpte jeg 3 nye forbruk, det ene av disse er ikke plass til på babord og jeg brukte ledningene forrige eier hadde strukket til styrbord til 3. forbruksbatteri, men her er det altså noe merkelig for med dette batteriet på plass kom spenningen til start tilbake. Ledningene går inne i rør så, så de er vanskelig å følge, men her må det være koblet på noe som er relater til start ett sted.

Hva kan det være? Start, pluss og minus er jo på batteriet så er det flere ledninger til start enn en pluss og en minus?

• Create New...