Jump to content

Edit History

sjøpølse

sjøpølse

Hei!

Takk for tips!

Jeg har slipt helt ned til glassfiber der jeg skal støpe og helt ned til hvit topcoat der jeg bare skal ha på topcoat. Har forsøkt meg med vanlig topcoat et par plasser, og der den har kommet over på topcoat som ikke har blitt slipt, herder den ikke. Derfor jeg ble obs på dette. Alt er vasket med aceton i to omganger med et døgns tørking i 20 grader. Bildet ble tatt før jeg hadde slipt helt ferdig og vasket hele tanken ren med aceton.

Hat søkt en del på nettet. Epoxy var visst ikke anbefalt på grunn av etanolen i moderne diesel. Se gjerne her: 

Ser at det på enkelte forum (også her på båtplassen) at det anbefales topcoat som er oljebestanding / etanolbestandig. Dette klarer jeg ikke finne noe som helst sted...?

sjøpølse

sjøpølse

Hei!

Takk for tips!

Jeg har slipt helt ned til glassfiber der jeg skal støpe og helt ned til hvit topcoat der jeg bare skal ha på topcoat. Har forsøkt meg med vanlig topcoat et par plasser, og der den har kommet over på topcoat som ikke hat blitt slipt, herder den ikke. Derfor jeg ble obs på dette. Alt er vasket med aceton i to omganger med et døgns tørking i 20 grader.

Hat søkt en del på nettet. Epoxy var visst ikke anbefalt på grunn av etanolen i moderne diesel. Se gjerne her: 

Ser at det på enkelte forum (også her på båtplassen) at det anbefales topcoat som er oljebestanding / etanolbestandig. Dette klarer jeg ikke finne noe som helst sted...?

• Create New...