Jump to content

Edit History

TerjeFjern

TerjeFjern

M/S AIOLOS skrev 36 minutter siden:

Synes det er spennende å se at treskjæring er noe som faktisk noen har fått øynene opp for, ser jo fine ut disse resultatene. Min oldefar var treskjærer og møbelsnekker og har blant annet dekorert Kvikne Hotel med store og små arbeider og syslet med dragestil på fasader. Han hadde mange jern og noen ble kalt for pyntejern som brukes til litt finere arbeider. Hvis han hadde visst at jeg har en fres så hadde han snudd seg i graven:giggle:

Hva hadde han da gjort hvis du hadde gjort som jeg og brukt en CNC ? ( og diverse freser osv)

ps

I mitt neste liv skal jeg bli møbelsnekker i stedet for ingeniør som i dette livet…C503274F-6126-4EC0-9224-D114AC13B25C.jpeg.3ae884b3cadd9536d6762a46e3946a0b.jpeg

TerjeFjern

TerjeFjern

M/S AIOLOS skrev 32 minutter siden:

Synes det er spennende å se at treskjæring er noe som faktisk noen har fått øynene opp for, ser jo fine ut disse resultatene. Min oldefar var treskjærer og møbelsnekker og har blant annet dekorert Kvikne Hotel med store og små arbeider og syslet med dragestil på fasader. Han hadde mange jern og noen ble kalt for pyntejern som brukes til litt finere arbeider. Hvis han hadde visst at jeg har en fres så hadde han snudd seg i graven:giggle:

Hva hadde han da gjort hvis du hadde gjort som jeg og brukt en CNC ? ( og diverse freser osv)C503274F-6126-4EC0-9224-D114AC13B25C.jpeg.3ae884b3cadd9536d6762a46e3946a0b.jpeg

• Create New...