Jump to content

Erfaringer med import

Aurora 1

Recommended Posts

Har i gen erfaring med firmaet du nevner men har bidratt med import fir en venn. 
Sørg for en god kontrakt som ivaretar deg som forbruker. Pris og båtens tilstand må dokumenteres grundig. Og ikke betal alt med en gang. 
Sørg for en grundig inspeksjon av båten på land og en grundig testtur på sjø. 
Du må sørge for at båtens eierrekke er dokumentert hvis du ønsker å registrere båten i NOR. 
Så er det bare å få fraktet den hjem på et vis og tolle båten inn. 
Du må betale toll av kjøpesum og frakt. Seiler du den hjem selv må du betale toll på dieselen du fyller underveis. 
Ta vare på kvitteringer. 
Så er det en enkel tur til nærmeste tollkontor og tolle båten inn. 

Mvh

Chilli Solbris

Båtlivet gir meg de største gleder!  Og de største sorger!😂
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Takk for tips.  Det jeg lurer litt på er kvaliteten på dette firmaet da.  Finner ingen e-post, bare tlfnr. I de forskjellige land de opererer.. greit at båten er der når jeg kommer for og se, for og si det sånn. Står en Endurance 35 i Danmark som jeg kunne tenkt meg å se på.  Virker som en stor virksomhet med båter i mange forskjellige land.

Aurora 1 skrev for 11 timer siden:

Lurer på og importere en Endurance 40 fra England, eller en 35 fra Danmark. Dette er fra en «forhandler» som heter Daily boats.

noen her som har erfaring med denne forhandleren? Virker som de opererer i hele verden.   Trygt/utrygt?

Virker for meg også ikke å være en forhandler eller broker (megler) men heller en annonseportal. Og ang trygt/utrygt og manglende e-post så har du jo dette:

B11C7910-DED5-495E-8567-A40D9BCD71DD.png.f7c31a44f337e20f60ac1adbf6cec09f.png

Beroligende? Tja…

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Aurora 1 skrev for 6 timer siden:

Takk for tips.  Det jeg lurer litt på er kvaliteten på dette firmaet da.  Finner ingen e-post, bare tlfnr. I de forskjellige land de opererer.. greit at båten er der når jeg kommer for og se, for og si det sånn. Står en Endurance 35 i Danmark som jeg kunne tenkt meg å se på.  Virker som en stor virksomhet med båter i mange forskjellige land.

Se om du finner båten på YachtWorld. 
Båtene blir gjerne anno sett på flere plattformer. 
Prøv å spore opp hvilken marina bårene ligger på og kontakt marinaene for info hvis de har. 

Mvh

Chilli Solbris

Ida Marie III skrev for 3 timer siden:

Enig med Solbris II her..

Se om du finner båten på Yacht World.com 

Jeg brukte utelukkende den siden da jeg importerte båter fra USA tidligere..

Er muligens litt forutinntatt... men russiske web sider i disse tider gir ingen god" feeling.."

Helt ding!??

Og jeg må visst ta rettskrivingskurs!??

Mvh

Chilli Solbris

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...