Jump to content

Edit History

Enduro_70

Enduro_70

AdeKing skrev for 8 timer siden:

Det er selvfölgelig positivt med få driftstimer men på litt eldre motorer hadde jeg ikke hengt meg opp på 150 eller 300timer. 

viktigere tenker jeg da er hvordan de er blitt vedlikeholdt. 

men det er klart, spesielt i Nordkappen får du ju veldig sprek båt. Som med den motoriseringen ville koste de doble eller noe ny. 

Enduro_70

Enduro_70

AdeKing skrev for 8 timer siden:

Det er selvfölgelig positivt med få driftstimer men på litt eldre motorer hadde jeg ikke hengt meg opp på 150 eller 300timer. 

viktigere tenker jeg da er hvordan de er blitt vedlikeholdt. 

men det er klart, spesielt i Nordkappen får du ju veldig sprek båt. Som med den motoriseringen ville koste de doble eller noe ny. 

Setter pris på kommentarer og tips….?

På Evinrude e-tec er alle servicer tatt hos merkeverksted, nå senest i mars -21, og båten er lagret inne 8 av 12 måneder hvert år, så da er kanskje dette det beste valget.
Min opprinnelige forståelse var at Askeladden 525 Excel ville være det tryggeste valget, og at spesielt båten var mest solid, men også Optimax ‘en. 
Den ekstra lengde-meteren betyr vel kanskje en del når det blir litt sjø, selv om båtene er like brede…

Interiøret i Askeladden virker mer solid og den ser bredere ut ettersom den er kortere enn Enduro men like bred…

• Create New...