Jump to content

Edit History

Mastiff

Mastiff

Jeg har noen lamper som skal monteres på en aluminiumsbåt. Braketten deres er elforsinket (jeg må sikkert male den med hammerlakk etter noen år, men den tid, den sorg). Braketten ser sånn ut:

image.png.4983ec50958f2ab8738a9877c48ee86b.png

Jeg skal bruke syrefaste skruer og muttere for å feste brakettene i kraftige aluminiumsvinkler, som i sin tur skal skrus fast i selve båten. Mellom undersiden av braketten og aluminiumsvinkelen skal jeg ha en nylonskive for å isolere selve braketten fra aluminiumsvinkelen, og det skal jeg også ha mellom mutteren og aluminiumsvinkelen. Men må jeg i tillegg ha krympeslange eller noe sånt rundt den biten av den syrefaste skruen som er i kontakt med alumniumen, eller blir det så lite som blir overførst der at det ikke vil skade båten? Det er ingen katastrofe om det tæres litt på aluminiumsvinkelen, de restene jeg har liggende og skal bruke er minst 5-6 millimeter tykke. Vil det eventuelt hjelpe hvis jeg har nylonskiver mellom aluminiumsvinkelen og selve skroget? Det blir jo også syrefaste skruer som fester aluminiumsvinkelen til skroget.

Mastiff

Mastiff

Jeg har noen lamper som skal monteres på en aluminiumsbåt. Braketten deres er elforsinket (jeg må sikkert male den med hammerlakk etter noen år, men den tid, den sorg). Braketten ser sånn ut:

image.png.4983ec50958f2ab8738a9877c48ee86b.png

Jeg skal bruke syrefaste skruer og muttere fra brakettene til kraftige aluminiumsvinkler, som så skal skrus fast i selve båten. Mellom undersiden av braketten og aluminiumsvinkelen skal jeg ha en nylonskive for å isolere selve braketten fra aluminiumsvinkelen, og det skal jeg også ha mellom mutteren og aluminiumsvinkelen. Men må jeg i tillegg ha krympeslange eller noe sånt rundt den biten av den syrefaste skruen som er i kontakt med alumniumen, eller blir det så lite som blir overførst der at det ikke vil skade båten? Det er ingen katastrofe om det tæres litt på aluminiumsvinkelen, de restene jeg har liggende og skal bruke er minst 5-6 millimeter tykke.

• Create New...