Jump to content

Tauehjelp i Drøbak?

Gautatyr

Recommended Posts

TideRace skrev for 21 timer siden:

Det burde gå greit å seile båten til Husvik slik været er nå, selv om det er januar.  Eneste ulempen jeg ser er korte dager i forhold til dagslys, så du bør sørge for fungerende lanterner, kartplotter, m.m. som gjør at du kan navigere trygt og selv bli sett i mørke.

Om natten kan man seile på leden som vises av fyrlykter. Lag seilingsplan på forhånd og lær deg fyrkarakterene. Anbefaler papirkart i tillegg til plotter, gir bedre oversikt.

Redigert av Krimart (see edit history)
Gautatyr skrev On 6.1.2022 at 20.03:

Er helt fersk seilbåt eier og henta båten I går. Men så er pakkboksen lekk!???   I dag gjorde jeg en hel mil på 5 timer med storseil og genoa oppe

Hvorfor haster det så fælt å få båten til Tønsberg? Er du blakk, husløs og skal bo i den? Mange røde flagg fra meg på å legge ut med en båt i dårlig stand vinterstid. Med VHF, overlevingsdrakt og kontakt med RS før du drar så overlever du, men min anbefaling er å få løftet og spylt båten som minimum, og få med deg en erfaren seiler. Hvis du har kjøpt båt for å kose deg på sjøen, så er det feil årstid å begynne å skaffe seg trening / erfaring. Risikoen er at du halvveis bestemmer deg for ‘aldri mer’. Nå er strekket null stress, kan ikke bli enklere, men båt og mannskap skal være shop shape.

Redigert av Code0 (see edit history)
  • 2 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...