Svein Egil Sørla Startet 8.Januar.2022 Link til dette innlegget Startet 8.Januar.2022 Jeg har et 19,7KW Kabola sentralvarmesystem B17TAP i båten. Det skal ha både 24V og 230V for drift. Får det til å fungere greit på landstrøm og med generator, men ikke med inverter. Det begrenser litt vinterbruk av båten og å ligge i uthavner. Problemet ligger vel i i kvalitet på strøm fra inverter, men har ikke problemer med andre ting ennn Kabola varmeren. Inverter er Victron Phoenix 24V 3000 VA Forslag til hvordan jeg kan løse dette? Type: B17TAP Nummer: 98004 19,7 KW 230V Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 9.Januar.2022 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2022 Jeg har lignende fyrkjele, men ikke dine problemer. Min er også en Kabola, men 14 kw. Ingen ting hos meg bruker 12 eller 24volt. Hva er det hos deg? Har også inverter fra Victron, riktignok en Lader/inverter på 12/3000-120. Har du stor nok batteribank? Min fyrkjel bruker 40 watt konenuerlig til sirkulasjonspumpen, men Ca 240 watt når den brenner, og enda mer når den forvarmer i ca 10 sekunder. Du trenger litt batterikapasitet for en natt på inverter om den brenner ofte, når det er kaldt.Hos meg brenner den gjerne 45 sekunder hvert tredje minutt, med noen kuldegrader ute, og jeg har lurt på om jeg skal bytte Grundfosspumpen til en mer moderne variant, med mindre enn halve forbruket. Sitér dette innlegget Link to post
Svein Egil Sørla Svart 9.Januar.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2022 Mityt anlegg bruker 24 volt til vnetilstyring, og 230V for brenneren. Har en batteribank på 430ah. Problemstillingen ble postet på en FB side også og da mente en at problemet ligger i en sensor på spenningen som slår inn når den ikke får 240v. Problemet er vel kanskje da inverter som ikke gir den kvalitet på strøm/spenning som Kabola vil ha for å drive brenneren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.