krabbelars Startet 11.Januar.2022 Del på Facebook Startet 11.Januar.2022 (redigert) Det er hyggelig at Europeiske båter med Skandinavisk Design , og med Norske tradisjoner (!) , gjør det så bra i tester. Både Draco og Windy har lansert båter på det amerikanske markedet som tilhører denne kategorien. Her er et eksempel på Windy's siste , som nettopp er lansert i USA: https://boattest.com/boat/windy-boats/sr44-sx-2022?utm_medium=email&_hsmi=200403315&_hsenc=p2ANqtz-8laEXRziTBJc7DOOeUCGEcYnt8I4KbZhw_amJYhY1a32tm0OY0QNdzXUaVqy9FO1wNkbs-YDxrGJFcyHc31YH9icWSQA&utm_content=200403315&utm_source=hs_email Redigert 11.Januar.2022 av krabbelars (see edit history) Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
Passbåten Svart 13.Januar.2022 Del på Facebook Svart 13.Januar.2022 Det er jeg helt enig i @krabbelars. Jeg hadde ikke en gang fått med meg at de skulle i gang i USA. Markedet for Center Consoles i USA virker preget av knallhard konkurranse og nesten alle klassiske og nye powerboat-produsenter leverer nå denne typen båter i flere størrelser. Noen eksempler på dette er (norske) Nor-Tech, Mystic, Cigarette, Midnight Express, Statement, MTI, Blackwater/Deep Impact og Sunsation. Således er det vel egentlig en tøff beslutning å entre det markedet. Jeg tror absolutt Windy kan bringe noe nytt til torgs her, spesielt ift finish, rene linjer og generelt fresht design. Ulempen er vel at båten går releativt sakte sammenlignet med mange av båtene over, som gjerne kan marsje på 50+ mph. Ikke så viktig for oss i Norge, men bor man sør i Florida og kjører hyppig ned til Florida Keys eller over til Bimini og resten av Bahamas har det nok litt å si. Men, markedet i USA er selvsagt mer enn markedet i Florida - og båtene til Windy ser virkelig annerledes ut enn de andre. Så får vi krysse fingrene for at man har tålmodighet til å bygge sten på sten der borte. Merkelojaliteten virker stor, så det gjelder vel å bygge en base av eiere som etter hvert erstatter den med en ny Windy og kanskje også blir med på treff med andre eiere, som fascinerende nok sett fra utsiden, virker meget populært. Alt dette skal man få til selv om båtene bygges i utlandet og sånn sett sitter langt unna kjøperne og ettermarkedet. Priser på mellom 1.2 og 1.9 USD tror jeg personlig også er stivt for 44 fot (selv med dobbel Verado 600) - men igjen, her har man vel gjort undersøkelsene sine på forhånd og mener at markedet spiser den. Det hadde jo vært helt rått om Windy kunne klart å erobre hi-end markedet der borte, som tross alt er et stort marked. De har jo både vært innovative og ledende i store deler av av tiden de har eksistert. Flinke på eksport har de også vært, spesielt i Europa. Tusler man gatelangs i havnen i Genève blir man jo overrasket over hvor mange Windyer som ligger langs bryggene. Samtidig hadde vel også litt ROI for eieren sikkert også vært kjærkomment. Så får vi heller heie fra tribunen, selv om det ikke er noe aktivitet igjen i Norge for Windy. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 13.Januar.2022 Del på Facebook Svart 13.Januar.2022 Når jeg først ser båten så er det ikke så mye som minner om en klassisk linjelekker Windy! men lykke til!! Husk at Amerikanere er sære!! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.