Jump to content

Benkeplate rasert, materialvalg

Timmeeh

Recommended Posts

Jannmar skrev 54 minutter siden:

Nå ble det plutselig noe helt annet enn det jeg fikk inntrykk av i dine første innlegg, så jeg skjønner nå hvorfor du i det hele tatt tenkte på å felle inn ei plate i hullet.

Men. Slik det er nå:

Kan du ikke rett og slett bare legge ei baderomsplate oppå hele den delen av benkeplata som du viser på ditt første bilde.

Altså uten å ta av den gamle plata. Og så til slutt sette på nye kantlister.

Da slipper du skjøtelist, som du antyder å bruke. Og den lille høydeforskjellen som blir på den ene og den andre siden av veggen blir såpass ubetydelig at den blir usynlig, etter som den veggen står der.

(Skjær gjerne reint hullet i den gamle benkeplata, så blir det penere fra innsiden av skapet også).

Da har jeg ikke flere forslag.

Hehe ja, skal ta meg mer tid neste gang man slenger ut et innlegg. Går litt fort noen ganger.

Ja her er mange løsninger :yesnod: må bare finne den som kombinerer enkelt å utføre, godt resultat og billig. 

takker for innspill

Brukte kitchenwall som nevnt tidligere med bra resultat i vår tidligere Viksund.

La listene være på, tett hullet med kryssfiner, og lag en mal i papp som du kan skjære ut etter.

Brukte den som ser ut som børstet alu, men finnes i mange farger, tåler temperatur og kan fintilpasses med sandpapir og fil.

Er som en ca 2mm 'respatex' plate.

Lykke til!

Ja det er kanskje enda enklere. Legg arbeid i tilpasning og liming så blir det vel veldig bra. 

noen tips til material på kryssfineren da? Ser de selger jo forskjellige sammensetninger. 

har for øvrig en god del andre plater som må skiftes, har vært lekkasje her over tid mens den var lagret på land. Kan man bruke lys tresort, og beise i ønsket farge? Så lakke? 

• 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...